Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Regler
21 november 2008, 19:25
Filed under: dominans, regler, slavinde

I et andet forum som jeg deltager i, var et indlæg som handlede om regler. Det gav mig lyst til at skrive lidt om regler her, og gerne høre jeres mening. Nedenstående er mit eget indlæg fra det nævnte forum, kun ændret let for at give mening som et selvstændigt indlæg.

Personligt kan jeg godt lide regler. Ikke detaljerede regler for hvad slavinden skal lave og hvornår. Det bliver hurtigt ensformigt og koster for megen tid i hverdagen. Formålet med reglerne skal være at hun hele tiden skal være opmærksom på sin status som slavinde.

Jeg kan lide regler om hvordan hun skal gøre tingene. Hvordan hun skal klæde sig, hvordan hun skal opføre sig, hvordan hun skal tale. Gerne mange små detaljer som kræver hendes opmærksomhed, men som ikke kræver så megen tid. At hun skal sørge for at herrens glas altid er fyldt. At hun ikke må sætte sig eller begynde at spise før hun har fået lov. At hun skal neje for herren i bestemte situationer. At hun ikke må afbryde, men straks skal tie hvis jeg afbryder hende. At hun altid skal være velklædt med diskret makeup. Eller hvad jeg nu synes passer til vores situation. For regler er meget individuelle. Det er absolut nødvendigt at de er tilpasset det enkelte pars situation. Det med velklædthed og makeup kan f.eks. være en umulighed i en travl børnefamilje. Eller hvis slavinden er automekaniker.

Hvis du har set eller læst O’s Historie, så tænk på at O var underlagt en masse regler, men praktisk taget ingen der fortalte hvordan hun skulle bruge sin tid. Reglerne fra den historie er ikke særlig realistiske, så der er ingen grund til at kopiere dem. Men de kan måske være til inspiration.

Om reglerne skal være skrevet ned eller ej, det er en smagssag. Her har jeg ikke de store preferencer.


20 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Kære SommerHerre!
Har det med “Herrens glas fyldt” en dobbeltbetydning???
Glasset kan jo være halvt fyldt eller halvt tømt, alt efter
Sindsstemning… Her tænker jeg på, at hun skal please ham….

Kommentar af legeTøsen

Først af alt, hvor er det rart, at du igen tilføjer din side lidt nyt. Jeg har kigget her en del efter, at jeg første gang fandt din side. ( har endda tilladt mig, at linke til din side ).

Regler eller skal jeg sige retningslinier er en god ting for både slavinde såvel som Herren. Regler som kan/skal have forskellige formål. Som du skriver er der regler der er til, for at holde slavindes opmærksomhed et bestemt sted. Det er med til, at underbygge hendes mentale tilstand. Mens der kan/ skal være regler, som udelukkende er til, for at behage Herren. Det behøver set med mine øjne ikke, at være nogen der ”gør ” noget for slavindes mentale tilstand.

Regler/ retningslinier bør holdes som overordnet, både for at de er realistiske for slavinde at udfører, samt realistiske for Herren at følge op på. For mange regler dræber energien hos begge parter.

Dernæst ligger der også en udfordring i overordnet regler for slavinde, da hun dermed vil have rum og plads til, at bruge hendes kreativitet.Dernæst vil overordnet regler også give Herren et indblik i, hvad slavinde kan, hvor meget hun selv ønsker, at gøre for at udfører opgaverne. Herren vil også på denne måde, langsomt kunne ligge flere ting ovenpå en opgave, for at gøre den evt mere tilfredsstillende for Ham, eller for at give slavinden udfordring til hendes mentale tilstand.

Jeg mener, at slavinden for hendes egen skyld måske bør skrive reglerne ned, så hun kan vende retur til dem, hvis der er noget hun er i tvivl om. Evt for at indprinte dem i hendes hjerne, til de sidder på hendes rygrad. Jeg mener under ingen omstændigheder, at Herren skal skrive reglerne ned til hende, det burde være nok, at Han klart og tydeligt fortæller Ham, hvordan Han ser på tingene. Udfra dette kan slavinden så selv vurderer, om hun føler behov for, at skrive dem ned eller ej.

Små detaljer i udførelsen af opgaver, er efter min mening en ekstra ting, der kan tages med ind over, når tiden og situationen er til det.

I min verden som slavinde, har jeg regler/retningsliner, som jeg nyder meget, mens der er er andre, som jeg ikke nyder at følge/udfører. De opgaver, som jeg ikke nyder at udfører, giver mig oftest noget på min mentale konto, nemlig en følelse af,at blive holdt fast.

Så selvom jeg ind i mellem næsten ikke kan få mig selv slæbt afsted til, at udfører en af disse opgaver, så drages jeg af den følelse jeg opnår, NÅR opgaven er udført.

Ind i mellem kan jeg også få opgaver, som jeg umiddelbart ikke forstår meningen med. Hvis jeg ikke kan finde meningen med opgaven, så havner den i kategorien : Fordi Herren ønsker det sådan, og dermed skal de bare løses efter bedste evne.

Så regler og retningslinier er for mig en uundværlig ting, set i lyset til, at holde fast i min slavinde del i hverdagen. Uden retninglinier og regler ville den del af mit liv drukne i arbejde, børn samt meget andet. Med regler og retningslinier er det langt nemmere for mig, at holde fast og finde tilbage, hvis jeg har været nødt til, at bruge min opmærksomhed på min vanillieverden i en periode.

Kommentar af geisha

@legeTøsen:
Hmmm… Det har jeg slet ikke tænkt på da jeg skrev det. Men jo, Det kan sagtens forstås i den anden betydning også. *S*

@geisha:
Velkommen til min side. Du er meget velkommen til at linke til den.

Også tak for din udførlige kommentar. Jeg er helt enig med dig, men det er rart at høre det fra slavindens side også. Så ved jeg at jeg ikke rammer helt ved siden af.

Du har selvfølgelig ret i at der også kan være regler, der kun tjener herrens fornøjelse. Men selv om de ikke kræver slavindens konstante opmærksomhed, er det vel også med til at underbygge hendes mentale tilstand. Bare ved at de findes.

Jeg er også meget enig i at regler kan være dræbende for begge parter, hvis de er for detaljerede.

Kommentar af Sommerherren

Selvfølgelig underbygger regler som kun er til for Herrens fornøjelse også slavindes mentale tilstand. Faktisk kan der her være regler, som kræver mere af hende her, da hun måske ikke finder samme fornøjelse i dem, som de andre regler. Men er en del, som set med mine øjne skal og må være der, hvis slavinden skal føle underkastelsen ægte.

Uden “negative” krav ( krav/ regler hvor hun skal bøje nakken og hendes vilje) vil hun aldrig opnå følelsen af, at være ægte underkastet hendes ejer. Så ingen tvivl om, at de bestemt underbygger hendes mentale tilstand.

Kommentar af geisha

Min verden fungere med regler. Regler der er budt mig fordi min Herre finder fornøjelse deri, og regler der er til for at gøre vores hverdag nemmere.
Også jeg får meget ud af at have levereglerne, en holden fast, en sikkerhed, en tryghed, en mental pirring…
Reglerne jeg lever efter er ikke rigide, de flytter sig i takt med vores hverdag, årstidernes skiften og hvor meget fokus der er brug for i hverdagen.
I visse perioder er det nødvendigt at holde mig meget fast i mine opgaver som slavinde, i andre kommer det mere af sig selv…
Er enig i, at “negative” krav og regler underbygger den ægte underkastelse, og giver på det plan mere end mange andre regler, for mig skal der gerne være en vis ligevægt i disse forskellige regler.

fannie

Kommentar af fannieskriblerier

@geisha

Jeg havde faktisk ikke tænkt helt så langt. Så selv om du egentlig bekræftede hvad jeg skrev, så har du alligevel fået mig til at tænke mere over tingene. Tak.

Soher

Kommentar af sommerherren

@fannie
Tak for din kommentar. Igen noget at tænke over som herre. Jeg er i øvrigt enig med dig i at krav og regler skal justeres løbende efter forholdende.

Soher

Kommentar af sommerherren

Kære SommerHerre,
an det virkelig passe jeg slet ikke har noget at sige!?!? Det er jo allerede sagt… For første gang tror jeg, har jeg ingen kommentar til et af Dine indlæg. Jeg får da alligevel lagt en kommentar.. Du skulle jo nødig tro jeg ikke har læst med 😉

LK

Kommentar af LilleKvinde

Kære SommerHerre

For mig er det vigtigt med regler – både for at fastholde følelsen af ejerskabet og for at der ikke skal gå for meget “hverdag” i forholdet. Regler må gerne ændres undervejs. Det holder mig på tæerne, men jeg må da erkende at det indimellem smutter lidt. *s*

trine*

Kommentar af trine*

Kære LilleKvinde

Har du virkelig ikke noget at sige? Det var da helt uroligt. 🙂 Det tolker jeg som at du er enig i de kommentarer der allerede har været. Men jeg er glad at du lod høre fra dig.

Soher
(Som jeg er begyndt at underskrive mig. “Sommerherren” er så upersonligt.)

Kommentar af sommerherren

Kære trine*

Tak også for din kommentar. Og dejligt at høre fra dig igen.

Soher

Kommentar af sommerherren

Soher, sikken et skægt navn…;-)
So ( så er det her)!!!!! Komando!
Eller fra engelsk So her!
Og endelig en forkort. Af Sommerherren…
Sikken en livlig snak kære “S” og mange interessante indlæg!!
Pyha, man kan nu godt gå hen og blive småstresset – hvis der er alt for mange regler… Vi er jo også underlagt regler fra de øvrige omgivelser…
Nej, kan godt se pointen med, at fastholde Herrens status af hersker, men slavinden bør vel også kunne tænke lidt selv!?
Der er jo et overordnet regelsæt dem imellem og hun mærker jo nok Herrens kulde, hvis der er noget der ikke passer ham…;-).
Personligt vil jeg gerne følge regler, men glansen og spændingen kan måske gå af og forsvinde, hvis alt er for organiseret for begge parter..??? El. Hvad??
Kh.

Kommentar af legeTøsen

p.s til ovennævnte…:
Selvfølgelig skal tøsen gøre sig lækker overfor sin Herre det er for mig en selvfølgelighed.. Hun må altid være høflig, opmærksom, velplejet og pæn i tøjet…
Hvis man nu forestiller sig, man skal på en ny og spændende date er det jo sådan man gør!!
Spændingen for mit vedkommende er, at holde den intense spænding – så længe det er muligt…
Hvis der er sat flere regler op, kan det måske dræbe det impulsive og det uventede…usikkerheden på den anden er måske det der holder en til ilden, hvem ved??
Heldigvis er vi jo så forskellige, og i virkeligheden er det min Herre, der har det sidste ord i den sag for mig…!

Kommentar af legeTøsen

Som sædvanlig ser du en udlægning som jeg ikke havde opdaget. 🙂
Interessant kommando “So her!” som var det en hund man talte til. Nå,jeg kunne nu aldrig finde på at kalde min slavinde for en so, så den får jeg nok ikke brug for.

Balancegangen med regler er netop at de ikke må være for stive. Der skal stadig være plads til slavindens kreativitet. Og tid til andet and at leve op til regler. Men derfor kan hun godt have nogle rammer at udfolde sig inden for.

Og ja, naturligvis er det din herre der har det sidste ord. 🙂

Kommentar af sommerherren

Smil, smil kære Soher!!
Ellers er det jo også ligesom, at gå slavisk efter en ugentlig madplan – hvilket jeg ikke er tilhænger af.. Hvem ved mandag om man orker hakkebøf m. Løg på torsdag…
Eller som altid, at følge madopskrifter lige efter bogen… Det er da sjovere og mere kreativt lige at putte et skvæt af det i eller krydre med et nyt krydderi 😉

Jeg elsker f.eks også, at overraske min Herre med små gaver, overraskelser eller pikant påklædning… Så impulsiviteten skal helst være ham til glæde og fornøjelse!!
Så det er bare det jeg mener med, at reglerne ikke skal dræbe glæden ved disse ting!!
Godaften til jer allesammen, jeres indlæg er til megen inspiration!!

Kommentar af legeTøsen

når mit indlæg ER sendt, kommer jeg tit i tanke om noget..
M.h.t. Ordet: So…..
Min Herre kalder mig det af og til…
En dag da jeg sendte en uartig sms til ham, kvitterede han med: ” din liderlige so”!
Slam… Jeg svarede tilbage: nej, din liderlige so!!
(hans liderlige so)..
Da vi var sammen igen, påtalte han det..
Sagde fgl.: ” du skal lære, det er en kvalitetsbetegnelse, at være min lille so”!!! Så nu har ordet en helt ny og dejlig klang for mig;-)

Kommentar af legeTøsen

Kære legeTøs

Jo vist skal der da være plads til glæde og impulsivitet. Nu må jeg igen konstatere at mit indlæg kan læses anderledes end det var tænkt. Med “mange små detaljer” mener jeg ikke at alt skal være detaljeret beskrevet. Blot at reglerne gerne må bestå af små detaljer. Netop for at de ikke skal være altdominerende.

Reglerne må hverken kræve al slavindens tid eller fratage hende hendes kreativitet. Reglerne skal dels danne en ydre ramme som slavinden bevæger sig inden for, dels diktere nogle detaljer som hun skal være opmærksom på. Men de må ikke blive et snærende bånd der gør at hun intet kan foretage sig.

Med hensyn til ordet “so”, så er det da helt i orden når nu I (= han) har defineret hvad ordet betyder for jer. Når jeg siger at jeg ikke vil bruge det, så mener jeg at ikke vil bruge ord om min slavinde, der antyder at jeg ringeagter hende eller ikke synes om hende. Jeg kan godt lide raffineret ydmygelse, men ikke noget der ødelægger hendes selvrespekt. Eller min respekt for hende.

Soher

Kommentar af sommerherren

Kære S!
Kunne slet ikke lide navnet “so” før, men han fik det virkelig til, at lyde som en kompliment… og bragte det selv på bane. Så mon ikke
han var klar over ordets stærke virkning !;-)
Jeg er dog SÅ godt tilfreds med ham for øjeblikket og klager ikke over min “Orne”!!;-)
Som altid, kære Soher – tror jeg vores synspunkter ligger meget tæt på hinandens…. Vi er vist enige…
Selvfølgelig skal tøsen følge Herrens regler – så godt hun kan.. uden dog, at stresse rundt til aftenskoleprogrammer, hver eneste aften og udfylde alt for mange krav!! Hun skal jo helst have et stort overskud til ham!!;-)
Tak for debatten “S”…
Ha´ en god aften…
kh.

Kommentar af LegeTøsen

Hej sommerherre.

Kan du godt lide hofteholder i sating og strømper med søm som er blanke og glatte??

MVH.
Bangg1

Kommentar af Bangg1

Hej Bangg1

Det kan du tro at jeg kan!

Hilsen Soher

Kommentar af sommerherren




Skriv en kommentar