Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Objektgørelse

Et emne som jeg finder spændende, er objektgørelse, som man også kunne kalde objektivisering eller tingsliggørelse. Altså det at behandle et menneske som en ting, en brugsgenstand.

I det oprindelige (ufrivillige) slaveri var slaven eller slavinden ejerens ejendom. På linje med alt andet som vedkommende ejede. Hus og hjem, husdyr, værktøj og redskaber, pyntegenstande, ja alle de ting som man nu ejer for at opretholde livet eller bare for sin fornøjelses skyld. Slaven var en ting som kunne behandles vilkårligt, som kunne gemmes væk eller sælges når der ikke var brug for ham eller hende (eller skulle jeg sige “den”?). Ejeren havde selvfølgelig en interesse i ikke at ødelægge sin slave, som jo repræsenterede en væsentlig værdi. Men herudover kunne slaven behandles efter forgodtbefindende.

Det egentlige slaveri findes ikke længere i Danmark. Men mange, herunder jeg selv, finder det spændende og erotisk at genskabe nogle af mekanismerne og fornemmelserne i et sådant ejerskab. Altså det frivillige erotiske slaveri. Som i lovens forstand selvfølgelig ikke er slaveri, men blot et forhold som to mennesker har valgt at have til hinanden.

Dette indlæg handler om objektgørelse, altså det at et menneske betragtes og behandles som en ting. Jeg finder det en pirrende tanke at have “ejerskab” over en kvinde. At kunne behandle hende som min ejendom, som en brugsgenstand, en pyntegenstand eller et stykke legetøj, alt efter hvad jeg har lyst til og brug for. Selvfølgelig vil der være grænser for hvad jeg kan tillade mig, i modsætning til fortidens ufrivillige slaveri. Men selv i fortiden var der også grænser for hvad man kunne tillade sig, hvis man ville bevare slavindens værdi. Og hvem ødelægger sin kæreste ejendom? Så det er egentlig ikke så svært at bevare illusionen om totalt ejerskab, selv om der er hensyn der skal tages.

For mig er det vigtigste i objektgørelsen egentlig ikke den enkelte handling, men det psykologiske spil der ligger i at behandle en kvinde som en genstand. På samme måde skal kvinden kunne nyde det at blive behandlet som en ting uden egen vilje, også selv om det hun beordres til, ikke i sig selv er særlig ophidsende. Det kræver selvfølgelig at vi begge deler denne interesse og ønsker at opleve det samme, omend fra hver sin side.

Hvordan kan man så udleve en sådan tingsliggørelse i vore dage. Jeg har nogle tanker og ideer som jeg finder pirrende, og hvor nogle nok er mere realistiske end andre. Men det skal ikke afholde mig fra at komme med dem her.

En naturlig ting vil være at benytte slavinden til at gøre livet behageligere for mig. At lade hende varte mig op. Dette kan suppleres ved at gøre hende dejlig at se på. At lade hende være klædt eller afklædt som jeg har lyst til at se hende. Så jeg kan nyde synet samtidig med at jeg slapper af med kaffen eller en drink. Og så kan jeg jo være ligeglad med om hun så finder den valgte påklædning besværlig, upraktisk, ydmygende, for varm eller for kold. Eller rettere, jeg vil nyde hendes mangel på komfort. Den vil, kombineret med min egen magelige komfort, kun understrege ejerskabet. Understrege at hun er en brugsgenstand der ikke skal tages hensyn til.

Slavinden serverer for herren, klædt som han forlanger.

En yderligere understregning af forholdet kan gøres ved at jeg sidder mageligt i lænestolen mens hun må stå eller knæle bærende på kaffe, vin eller andet. Klar til at servere når jeg har brug for det.

Ovenstående kan kombineres med lidt underholdning. Hvis jeg nu sørger for at hendes påklædning ud over at være smuk også er bevidst upraktisk, så kan jeg jo nyde hendes besværligheder. Det kunne fx. gøres med meget høje sko, stramme nederdele, med lænker eller på mange andre måder.

Slavinden støvsuger i høje hæle og sammenlænkede ankler fordi herren finder det underholdende at se på.

Det vil jo ikke være hele tiden jeg har noget at bruge en slavinde til. Hun skal derfor kunne sættes “på pause” når jeg ikke har noget at bruge hende til. Man kan jo ikke have at slavinden roder rundt og er i vejen, når hun ikke er i brug. Her taler vi om alt fra ganske korte pauser til længerevarende perioder. Slavinden skal derfor lære et antal kommandoer til at indtage en bestemt stilling, eller til at vente. Og til at holde stillingen og vente indtil hun får en anden ordre. På den måde kan jeg parkere hende når hun ikke er i brug, på en måde hvor hun er til rådighed uden varsel, og så hun stadig er smuk at se på. Er hun ikke i brug i længere tid, kan hun jo anbringes i et slavindekammer eller i et bur.

Slavinden venter i den befalede stilling.

I stedet for at gemme hende væk når hun ikke er i brug, kan hun bruges til pynt. Jeg er ved at lære japansk bondage, så en naturlig måde at lade hende pynte på, er at binde hende. Japansk bondage kan være utrolig smukt, og er derfor meget velegnet til pynt. Blot man husker at binde på en måde som hun kan tåle at være i i nogen tid. Udover at være smukt, immobiliserer bondagen hende også totalt, og reducerer hende til en pyntegenstand. Altså den tingsliggørelse som jeg finder så pirrende.

Japansk bondage er smukt, og slavinden kan på den måde gøres til udsmykning i herrens hjem.

Der er også andre måder hvorpå hun kan bruges som pynt. Fx. som levende lysestage. At det gør ondt når den varme stearin rammer hendes nøgne hud, er jo kun med til at understrege ejerskabet og øge fornøjelsen.

Slavinden som lysestage og dekoration.

Lidt senere på aftenen når lysene er begyndt at løbe.

Når hun er min slavinde, og jeg ejer hende, ejer jeg hele hendes krop og har ret til at bruge den. Også seksuelt. Som ejer er det naturligvis også mig der bestemmer hvem der ellers må have fornøjelse af hendes krop. Og ingen skal have lov til at lege med min ejendom uden min tilladelse. Heller ikke slavinden. Så mens jeg har fuld adgang til at fornøje mig seksuelt med hende, så har hun ikke ret til at lege med sig selv uden min tilladelse. Den slags kan være svært at kontrollere, så selv om jeg måske stoler på min slavinde, kan det jo også være en mulighed at iføre hende et kyskhedsbælte som kun jeg har nøglen til. Dette vil forhindre hende i selv at røre ved sit skød, og vil understrege at hendes skød nu tilhører mig. Det er ikke længere hendes, hun bærer bare rundt på det.

Herren har låst sin ejendom inde så ingen, heller ikke slavinden, kan pille ved den.

Slavinden skal selvfølgelig også kunne slappe af en gang imellem. Og det er ikke sikkert at jeg har lyst til at lukke hende inde et sted. Tværtimod vil jeg sikkert foretrække at have hende i nærheden meget af tiden. Men det er jo ikke sikkert at jeg har lyst til at høre på hende. Så kan jeg jo vælge at sikre hendes tavshed ved at gagge hende. Igen er det spændende ikke så meget at få hende til at tie stille, men derimod retten til at gøre hende tavs når jeg har lyst. Og det ydmygende for hende i at få lukket munden og i at skulle sidde med en gag i munden, bare fordi jeg har lyst til det.

Herren ønsker tavshed.

Da vi her taler om frivilligt slaveri, forventer jeg ikke at min slavinde stikker af. Og hvis hun vil, vil jeg på ingen måde holde på hende. Men derfor kan der alligevel være noget pirrende ved at hun er lænket fast for at understrege at hun er min ejendom som jeg ikke vil miste. Det kan ske både ved at hun lænkes fast et eller andet sted når hun ikke er i brug, eller ved at hun udfører husarbejde låst fast til en lang kæde.

Slavinden er lænket fast til hun skal bruges igen.

Slavinden laver mad lænket til komfuret.

Til slut en lidt mere ekstrem måde at anvende sin slavinde på. Jeg kan jo også spænde hende foran en vogn og lade hende trække mig en tur ud i naturen. Jeg tror at det vil være en dejlig måde at nyde fuglenes sang kombineret med slavindens forpustede åndedrag. Eller at nyde hendes svedglinsende ryg og baller bevæge sig rytmisk foran vognen. Denne fantasi er nok ikke særlig realistisk, da jeg ikke lige kan se hvor det skulle kunne gøres uden at genere udenforstående. Men det er da en dejlig fantasi om en anderledes måde at udnytte ejerskabet.

En tur ud i det grønne med slavinden spændt for vognen.

Alt i alt er det jeg finder spændende ved objektgørelsen, det psykologiske spil. Ydmygelsen ved at blive behandlet som en genstand. Fornemmelsen af at eje eller være ejet. Bevidstheden om at hun er underkastet og ingen rettigheder har.


4 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Hej Sommerherre.

Et dejligt indlæg, som berører et område der er et væsentligt del af det at være slaveinde/(slave). Og som altid suppleret med nogle interessante billeder!

Objektivisering er et område min tøs og jeg har været i berøring med. Dog ikke i den helt ekstreme form, – endnu.
Om aftenen ligger hun næsten altid, (dagligt), på gulvet ved mine fødder, når vi er hjemme, nøgen selvfølgelig. Og når hun nu ligger der, hvad er så mere naturligt, end at bruge hende som fodskammel? Så det gør jeg jævnligt. Og jeg har fra tid til anden brugt hende, liggende på hænder og knæ, som et bord. Så har jeg haft min aftenkaffe stående på hendes ryg. Og dermed har jeg jo dels fornøjelsen af hun giver mig, ved at jeg kan bruge hende som jeg har lyst. Men også fornøjelsen ved at se hendes reaktion når jeg hælder varm kaffe i koppen. Og der gælder det jo, – for hende, – om at stå stille, da koppen jo ellers vil vælte, – hvilket næppe vil være rart for hende.

Som en pendant til objektivisering, er det at behandle hende som et dyr. Der er jo selvfølgelig mange muligheder og varianter, – alt efer hvor langt man vil gå.
Jeg har tidligere haft hende siddende ved mine fødder, mens jeg spiste. Og hun fik så hvad jeg håndfodrede hende med.
Et eksempel;
Hun havde ligget lænket på gulvet ved siden af min seng hele natten. Jeg stod op og lavede morgenmad. Da der duftede dejligt af kaffe, lunt brød, blødkogte æg, samt ristet rugbrød, – som hun elsker om morgenen! – så hentede jeg hende. Hun blev anbragt ved mine fødder, og sad længe og kiggede på jeg spiste. Hænderne var bundet på ryggen.
Da hun svarede bekræftende, da jeg spurgte om hun var sulten, brækkede jeg et stykke rugbrød af. Hvad hun ikke vidste var, at hendes rugbrød havde jeg ristet så længe, at det var helt tørt og kedeligt. Hun tyggede længe på det, og så tørstig ud. Da hun svarede bekræftende på hun var tørstig, fik hun vand, og ikke den juice hun havde set på morgenbordet, (jeg drikker ikke juice). Hun fik ikke andet end tørt rugbrød og vand til morgenmad. Og beklagede sig selvfølgelig ikke. (Hun spiste nu ikke ret meget).

Tak for en inspirerende artikkel, (og billeder), og med ønsket om en god dag.

Biskop Absalon

Kommentar af Biskop Absalon

@Biskop Absalon:

Dejlig måde du har udøvet objektivisering på. Det falder lige i min smag.

Og nej, det behøver ikke at være ekstremt. Som sædvanlig her på bloggen har jeg brugt teknikken med at “overdrivelse fremmer forståelsen”. Men der er ingen der siger at det skal være ekstremt. Det skal bare være givende for begge parter. Og jeg synes bestemt at det du fortæller lyder spændende.

Hilsen Soher

Kommentar af sommerherren

SommerHerre,
dejlig artikel om tingsliggørelse, et emne som interesserer mig meget.
I den forbindelse er det vigtigt hele tiden at kunne have tjek på hvor slavinden er og hvad den laver. tynde skindremme om håndled og ankler, i stil med kattehalsbånd fra en dyrehandel, alle fire forsynede med et antal små bjælder. En tilsvarende rem om halsen, fastsiddende, men ikke så den strammer for meget, naturligvis også med bjælder hele vejen rundt. Det vil være lækkert at høre på og vil sikkert kunne drive de fleste ting til vanvid, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Med venlig hilsen, Gråskæg

Kommentar af Gråskæg

Hej Gråskæg

Du er meget glad for bjælder, har jeg bemærket.😉
Jeg kan nu også godt lide dem. Men permanent brug er nok for meget for mig. Det er jo heller ikke meningen at herren skal forstyrres hver gang slavinden passer sit arbejde. *S*

Soher

Kommentar af sommerherren




Skriv et svar

