Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Skørter – ens eller forskellige
15 august 2010, 17:30
Filed under: kjole, nederdel, påklædning

Jeg havde for nogen tid siden en snak med en veninde om bukser kontra kjoler/nederdele. Hun klæder sig næsten altid i bukser, og gør det både frækt og varieret. Og netop variationen er emnet for dette indlæg. Hendes påstand var nemlig at i bukser kunne hun klæde sig varieret og stilfuldt, mens hendes holdning var at “en kjole er en kjole”. Underforstået: altid ens. Hvor jeg ser det næsten diametralt modsat. Kjoler og nederdele findes i et utal af variationer, mens bukser altid er mere eller mindre det samme.

Nu drejer dette indlæg sig ikke om min venindes påklædning. Men jeg fik lyst til at tilbagevise den påstand at “en kjole er en kjole”. Der findes et utal af variationer af kjoler. Og hvis vi tager nederdele med, bliver variationsmulighederne helt fantastiske. Da jeg begyndte på indlægget, løb jeg lige hurtigt en del af min billedsamling igennem og udvalgte nogle billeder der kunne vise mangfoldigheden. Det blev til 94(!) billeder med meget varieret beklædning, alle med kjole eller nederdel. Så mange kan jeg slet ikke vise her, så jeg har valgt et mindre antal ud. Jeg håber at jeg med disse billeder kan give en fornemmelse af variationsmulighederne.

Der er mange årsager til at jeg foretrækker kvinder i kjole eller nederdel. Det har jeg skrevet om andre steder. Denne artikel handler om mangfoldigheden. Men mangfoldigheden er også den del af charmen ved den feminine påklædning, og den er medvirkende til at det er en fornøjelse at se feminine kvinder på gader og stræder.

7 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Du er og forbliver uforbederlig, kære Soher

Velkommen tilbage i blogland *S*

Kommentar af ~laura~

Kære Laura.

Tak skal du have. Jeg håber at den næste pause ikke bliver lige så lang, men man kan aldrig vide.

Og ja, jeg er uforbedrelig. 🙂

Hilsen Soher

Kommentar af sommerherren

Smukke billeder, Sommerherre, godt at du er uforbederlig.

Godt at se jer igen, både laura og dig.

Mange gode tanker til jer begge fra Gråskæg

Kommentar af Gråskæg

Altid en anden vinkel på tingene end man ser på mange andre blogs i denne genre. Men dejligt med lidt variation – og inspiration – i forhold til de blogs jeg ellers læser.

Vitus

Kommentar af Vitus

Tak skal I have, begge to.

Hilsen Soher

Kommentar af sommerherren

Ja ja ja … giver dig ret i mangfoldigheden af “skørter” generelt. MEN .. og her kan jeg så skrive en hel masse, men undlader *G*. Mest fordi du vist kender alle mine undskyldninger, men også fordi jeg jo “desværre” må give dig at det er mere feminint med skørter end lange bukser.
knus

Kommentar af didde

Kære didde.

Dejligt at høre fra dig her. Tak for din kommentar som jeg ikke vil skrive mere til, da du jo også kender alle mine synspunkter. *S*
Heldigvis er forskellige synspunkter jo ingen hindring for at godt venskab.

Knus, Soher

Kommentar af sommerherren




Skriv et svar

