Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Dig og mig
30 december 2009, 18:16
Filed under: dominans, ejerskab, Kønsroller, påklædning, slavinde, underkastelse

Nogle tanker om hvordan er forhold baseret på dominans og underkastelse kunne være.

Godt nytår til jer alle.

Sommerherren

Vi er mand og kvinde.

  • Jeg er manden. Jeg opfører mig som en mand. Den traditionelle mand. Jeg holder døren for dig. Jeg holder stolen for dig. Jeg betaler regningen når vi er ude. Jeg hjælper dig overtøjet af og på. Jeg beskytter dig og passer på dig.
  • Du er kvinden. Du opfører dig som en kvinde. Den traditionelle kvinde. Du klæder dig som en kvinde. Feminint fra yderst til inderst. Efter mine ønsker og forskrifter. Du lader dig føre af din mand. Du støtter og bakker op om din mand.

Vi er herre og slavinde.

  • Jeg er herre. Jeg bestemmer over dig og passer på dig. Jeg styrer dig og kontrollerer dig. Jeg opdrager dig og former dig efter mine ønsker. Jeg straffer dig hvis jeg finder det nødvendigt.
  • Jeg bruger dig til at tilfredsstille mine lyster.
  • Jeg er lederen. Du har overladt lederskabet til mig, i fuld tillid til at jeg kan klare det. Jeg vil altid høre din mening før jeg træffer en vigtig beslutning. Men jeg har det sidste ord, jeg træffer beslutningen, jeg tager ansvaret.
  • Min største glæde er at forme og modellere dig.
  • Jeg er stolt af at du tilhører mig.
  • Du er slavinde.
  • Du har lagt dit liv i mine hænder og ved at jeg forvalter det omhyggeligt til vores begges glæde. Du lader dig forme til at blive den kvinde jeg ønsker.
  • Din seksualitet tilhører mig. Din krop tilhører mig. Du ved at jeg vil bruge den til min tilfredsstillelse. Du ved at du ikke har nogle rettigheder til din krop, udover hvad jeg giver dig. Det er mig der bestemmer hvordan og hvornår din krop skal bruges. Du ved også at du er mit dyrebareste eje. Som jeg passer godt på.
  • Du står til rådighed for mig. Når og hvor jeg måtte ønske at bruge dig. Seksuelt, men også ikke seksuelt.
  • Du har givet mig lederskabet. Du ved at jeg altid har det sidste ord. Du accepterer at jeg har ret til at straffe dig, hvis jeg finder det nødvendigt. Du ved også at jeg altid vil lytte til dig før jeg træffer min beslutning.
  • Din største glæde er at glæde mig.
  • Du er stolt af at tilhøre mig.

Vi er to selvstændige individer.

  • Vi har hver vores job. Vi har aktiviteter hver for sig og vi har aktiviteter sammen.
  • Vi er begge stærke mennesker som er gået ind i dette forhold med åbne øjne.
  • Over for mig er du ydmyg, underkastet. Over for verden er du en selvstændig og stolt kvinde.

Vi er en helhed.

  • Vi er de to modpoler der kompletterer hinanden og udgør en helhed. Sammen arbejder vi os langsomt, men støt, ind i en verden af dominans og underkastelse. En spændende rejse ind i en spændende verden, som vi begge længes efter.
  • Vi er kærester, elskere og bedste venner. Den eneste forskel på os og andre par er at vi har et hieraki og en arbejdsdeling. Vi skændes aldrig. Vi snakker om tingene, og er vi uenige, træffer jeg beslutningen.

11 kommentarer so far
Skriv en kommentar

kære SommerHerren.

Du forstår i den grad at sætte ord på den måde der for mig er rigtig, og vigtig at leve på.
Jeg frydes i mit hjerte over, at mænd som dig findes.

Må 2010 blive et fantastisk år for dig og dine.

fannie

Kommentar af fannieskriblerier

Kære Fannie

Tak for din kommentar. Det betyder meget for mig at netop du kan identificere dig med det jeg skriver.

Tak for dine nytårsønsker, som bestemt er gengældt.

Soher

Kommentar af sommerherren

klar tale.. klarer linjer…

dejligt..

Kommentar af hanne

Kære Soher, et eller andet sted er det jo TOP romantisk… det forhold du beskriver – og jeg mener ikke kedeligt Hollywoodfilm romantisk – men sådan på liv og død romantisk – altså følelsesmæssigt…. og det er selvfølgelig en del af de, som er det tiltrækkende i det…. jeg kan være mere i tvivl om det er realistisk… i længden… VIL GERNE tro det, helt bestemt… men… den logik der holder det sammen er ALENE to menneskers ønske om at det skal være sådan… og det er jo en lidt skrøbelig konstruktion…. fordi mennesker er skøbelige/fejlbarlige/dumme/forfængelige….osv…
Nå, men det jeg egentlig vil spørge dig om om er…. Jeg forstå selvfølgelig helt og aldeles den submissives trang til at være ejet af sin Herre, men forstå en Herre den trang hos hende, selv om han ikke har den? Og, er en Herres trang til at have dette EJERSKAB over et andet menneske på tilsvarende vis en dyb længsel? Håber du forstår hvad jeg mener, og vil give dit bud på et svar, selv om det måske ikke er muligt at komme med sådan helt generelle svar på de spørgsmål…
Kh/Irene

Kommentar af Irene

Kære Irene

Ja, det er da romantisk. Men egentlig er det bare nogle principper. Som man kan fylde i hvad man vil. Og er det ikke altid to menneskers ønske og vilje, der holder et forhold sammen? Uanset hvilken type forhold? Men selvfølgelig er det da skrøbeligt. Som alle andre forhold.

Om jeg forstår den submissives trang helt og aldeles. Nej, det tror jeg ikke. Jeg tror også at der er forskel på submissive. Jeg har en idé om hvordan én type submissive tænker. Det er det jeg har prøvet at beskrive i min novelle. Om jeg har ramt rigtigt, ved jeg ikke. Men jeg kan ikke sætte mig ind i trangen til at underkaste sig, og kan derfor ikke vide hvor voldsom den er.

Derfor ved jeg heller ikke om min trang til ejerskab er lige så dyb. Måske er den det ikke. Men jeg ved i hvert fald at den er der. Og at den mere eller mindre styrer mit liv lige nu.

Jeg håber at du kan bruge mine svar.

Kh. Soher

Kommentar af sommerherren

Kære Sohr, Jo, jo det er klart at det altid er to menneskers vilje, der holder sammen på et forhold. Og at alle forhold på den måde er skrøbelige. Det jeg specielt tænke på er, at der trods alt er en tradition siden oplysningstiden gående ud på at mennesket som udgangspunkt er født med lige ret. Så man kan sige, at den ramme et almindeligt moderne forhold er sat i, på mange måder støtter op om, hvad der ret og vrang. Så det ikke alene er overladt til Herrens “evner”, oplagthed og evt. luner at sikre at alt foregår indenfor rimelighedens grænser. Det er lidt svært at forklare uden at lægge en afstand til et D/s forhold, som jeg egentlig ikke føler. Jeg blir bare altid kritisk når noget forekommer FOR idealistisk, men det er måske ikke mindre idealistisk at forestille sig at de to køn skal kunne samarbejde ligeligt om alt i familielivet. Det vigtigste er selvfølgelig at parterne er enige om, hvordan de gerne vil leve…. og åbne overfor hinandens menneskelige fejlbarligheder…

Knus Irene

Kommentar af Irene

Kære Irene

En tekst som den jeg har skrevet her skal være idealistisk. Selvfølgelig vil der opstå nogle knaster i virkelighedens verden som skal håndteres.

Du har ret i at et sådant forhold vil være mere sårbart i og med at det ikke har samfundet “normale” accept. Det kan til gengæld have en fordel ved at undgå nogle skænderier.

Et sådant forhold kræver naturligvis at manden kan leve op til sit ansvar. Hvis han ikke kan, ja så har kvinden jo i dag mulighed for at sige fra. Hun kan til en hver tid afslutte magtfordelingen. En mulighed hun ikke havde for 100 år siden. Så mere gammeldags er det altså ikke.

Så ja, det er idealistisk. Det kræver at begge VIL det her. Og at begge parter naturligvis skal være åbne for menneskelige fejl. Jeg forestiller mig ikke at alt automatisk vil blive en idyl. Jeg ved bare at det er sådant forhold jeg ønsker at leve i. Ellers vil jeg hellere leve alene.

Knus, Soher

Kommentar af sommerherren

dejlige varme sider

Kommentar af emieell

Tak skal du have, emieell.
Soher

Kommentar af sommerherren

Din beskrivelse af D/S forholdet – gør mig varm om hjertet og giver mig en følelse af beruselse…. Det er så rigtigt….. for mig i al fald;))
Soher, du er i mine tanker…
Kh.

Kommentar af LouLou

LouLou, dejligt at høre fra dig igen. Mine tanker strejfer også dig ind imellem. Jeg håber at du stadig har det godt.

Varmt knus

Kommentar af sommerherren




Skriv et svar

