Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Billeder 3
20 september 2009, 10:37
Filed under: kjole, korset, nederdel, nylonstrømper, påklædning
Havearbejde

Havearbejde

Dette billede er på ingen måde relateret til S/M eller Dominans og submission. Det forestiller to kvinder på havearbejde i et nybygget parcelhuskvarter i 1960’erne. Når jeg godt kan lide billedet, så er det fordi det bringer minder fra den tid hvor skørter var hverdagsbeklædning for kvinder. Og fordi det viser at det sagtens kan lade sig gøre at udføre havearbejde i nederdel. Jeg ser det tillige som et symbol på at der faktisk er ret mange hverdagsopgaver der kan udføres uden at det er nødvendigt at trække i lange bukser.

Rødt korset front

Rødt korset front

Rødt korset bag

Rødt korset bag

Som jeg tidligere har skrevet er jeg glad for korsetter. Dette er der flere årsager til. De er meget smukke. De fremhæver kvindekroppens former. De fremtvinger en smuk, rank holdning. Og de begrænser bærerens frihed. Et stramt indsnøret korset begrænser vejrtrækningen og sætter derfor grænser for hvor meget fysisk arbejde bæreren kan udføre. Det stiver kroppen af og fremtvinger en rank holdning, men reducerer derved kroppens bevægelighed. Og sætter derved igen en grænse for hvilket arbejde bæreren kan udføre. Korsetter er til når man ønsker sin slavinde smuk og ikke har brug for hendes arbejdskraft. Slavinden bliver en pyntegenstand mere end en hjælper.

Når jeg har valgt netop disse to billeder, skyldes det flere ting. Det er smukke billeder. Det er et smukt korset på en smuk kvinde. Man ser tydeligt hvordan det fremhæver hendes barm. Og sammen med korsettet bærer hun de smukkeste full fashioned nylonstrømper.

5 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Hvad er der at sige andet end du har god smag både i kvinder og korsetter 😉
og selvfølgelig kan man da alt i en nederdel/kjole… i min verden er det kun indstillingen der kunne forhindre en kvinde i den beklædning i at arbejde.

/maria magdalena.

Kommentar af maria magdalena

Min mor var hårdnakket modstander af bukser til piger og jeg har aldrig set hende iført et par. Faktisk var jeg omkring 10 år gammel, før jeg selv fik mit første par bukser og det var ikraft af min far og hans tøjbutik.
Hurra, hvor var jeg glad for de bukser – og sådan har det været siden.
Først de senere år (i kraft af min seksualitet) er det blevet naturligt at gå i skørter. Der er situationer hvor bukser er rarest for mig, men jeg har aldrig været i tvivl om at alt arbejde kan udføres i skørter – min mor var et eksempel. Måske har mit bukse-brug været oprør mod min mor..*s*

Kommentar af Hanne

@maria magdalena:

Tak for rosen af min smag. 🙂
Du har ret, men det er en indstilling der mødes ofte. 😦

Hilsen Soher

Kommentar af sommerherren

@Hanne:

Tak for en interessant kommentar. Tja, ungdomsoprør kan føre til meget. 🙂

Hilsen Soher

Kommentar af sommerherren

hey, jeg har om korset, og hvad det gør ved kroppen ved de indre organer og alt det med ryggen og vejrtrækninger og børnedødeligheden ?
nogen som kan hjælpe

Kommentar af Cansel




Skriv et svar

