Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Billeder 2
13 september 2009, 10:09
Filed under: billeder, dominans, slavinde

Jeg fortsætter serien med billeder jeg synes om.

Slavinderne lærer at neje

Slavinderne lærer at neje

Billedet er fra 1950 og forestiller unge kvinder der lærer at neje som en del af den sociale etikette. Men i mine tanker er det slavinder der lærer at neje for deres herre. At neje er en ældgammel måde for kvinder at vise respekt på, som passer godt i mit verdensbillede. Tjenestepiger nejede for herskabet. Skolepiger nejede for skolelæreren og andre respekterede personer. Den dag i dag nejes der stadig for de kongelige. At neje er en hilsen der understreger at der er forskel på folks rang. I modsætning til et håndtryk, der indikerer ligestilling. Jeg synes at det er en passende måde for en slavinde at vise sin respekt for sin herre. Og hvis hun mestrer et dybt og smukt nej, ja så kan man se at hun har øvet sig og at det er vigtigt for hende at vise en dyb respekt. Et dybt nej kræver mere omhu end et “hej”, et nik eller et lille kniks. Derved viser hun også at hun mener det, at det ikke er ligegyldigt for hende.

Alene i skoven

Alene i skoven

Her er vi ovre i en helt anden boldgade. Kvinden på billedet er nøgen, bundet og hjælpeløs. Og det er hun ude i skoven hvor hun ikke ved hvem der pludselig vil dukke op. Hun er helt afhængig af sin herre som må beskytte hende mod alt fra myg til voldtægtsmænd. Hun er afhængig af sin herre for at overleve. Thi hvis han efterlader hende her, vil hun dø af sult og tørst eller kulde.

Det er ikke noget jeg ville kaste mig ud i, med mindre jeg på en eller anden måde havde nogle garantier for at vi ikke blev overrasket af fremmede. Om ikke andet så for ikke at inddrage uskyldige udenforstående i vores leg. Jeg skulle også være sikker på ikke at efterlade hende hjælpeløs hvis jeg f.eks. faldt og slog hovedet. Men selv om det vil være svært at realisere, finder jeg billedet pirrende.

Køkkentjans

Køkkentjans

Det er en slavindes job at gøre livet lettere for hendes herre. Dette kan også indbefatte husligt arbejde, hvis det er det han ønsker. Herren kontrollerer sin slavindes liv. Herunder hvordan hun skal være klædt og om hun overhovedet skal være påklædt. På billedet er en nøgen slavinde ved at bage. Hendes herre har øjensynlig ønsket hende nøgen, men har dog tilladt hende at bære et forklæde. Eller måske har han beordret forklædet for at beskytte sin ejendom (hendes skød) mod at blive svinet til. Hvorom det end er, så viser billedet tydeligt at hun er i gang med at arbejde på hans præmisser.

4 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Ja.. jeg må jo kommenterer billederne..*s*

Jeg forstår og respekterer dit syn på nejen. Det er bare så svært for mig at frigøre mig fra, at være vokset op i en verden, hvor det er “forkert”.

Omkring at være bundet og afhængig af hans nåde er absolut ophidsende. Men naturligvis bringes virkeligheden ind. Ingen “sagesløse” bør ufrivilligt inddrages i andres seksualitet.

Forklæde-billedet: Det kan jo også være praktisk at bære forklæde aht. hygiejnen. Godt vetarinærmyndighederne ikke kommer forbi i de små hjem..*g*

Kommentar af Hanne

Hej Hanne

Ja, selvfølgelig skal du da kommentere. *S*
Og tak for dine kommentarer.

Som barn af samme tid, forstår jeg dine problemer med at neje. Men prøv at tænk efter. Du er ganske vist ikke opdraget til at neje, men har du nogensinde fået at vide at det er “forkert”.

Man skal jo snart på hygiejnekursus for at lave kaffe i en ungdomsklub. Måske skulle man foreslå myndighederne et autoriseret hygiejnekursus for slavinder. *S* Eller måske skulle det være for ejere af slavinder. Det er jo dem der står med ansvaret. *S*

Soher

Kommentar af sommerherren

Kære Soher!
Hendes skød svinet til Soher!!*S*
Havde du ikke set 9 1/2 uge!!??
Ville det ikke være lækkert, at slikke resterne af til dessert!!??
Selvfølgelig kommer det an på, hvad hun har i kødgryderne…
Håber ikke for ham det er medisterpølse!! Ho ho
Undskyld jeg er så frimodig!!
Kh. Loulou

Kommentar af Loulou

Kære LouLou

Du har ret. Det kommer helt an på hvad der er i kødgryderne. Det er ikke lige måden jeg har lyst til at få serveret boller i karry på. 🙂
Her er hun ved at bage, og mel er nok heller ikke det sjoveste.

Så hellere bruge hende som tallerken til en god isdessert. 🙂

Soher

Kommentar af sommerherren




Skriv et svar

