Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Strømper i London og Danmark
16 april 2009, 10:23
Filed under: hofteholder, nylonstrømper, påklædning

Jeg har altid godt kunne lide storbyer. Specielt Paris og London har mit hjerte. Der har jeg været mange gange. Jeg kan også godt lide Prag, men den er for lille til for mange gentagne besøg. London og Paris bliver jeg vist aldrig træt af.

Mit sidste indlæg handlede om kvindelighed i Prag. Det fik mig til at tænke på en oplevelse jeg havde i London under et besøg i foråret 1993. Jeg sad på et udendørs cafeteria i et forretningskvarter og spiste frokost. Vi sad på nogle sammenhængende borde og bænke, lidt som dem man finder i parker og boligkvarterer. To unge kvinder i knækorte nederdele kom med deres mad. Jeg fulgte dem med øjnene. Idet de sætter sig på bænkene, svinger den ene benene over bænken, og jeg ser kortvarigt et stykke bart lår over de sorte strømper. Synet får mit hjerte til at banke. Den anden pige sætter sig på bænken overfor, med front mod mig, og lægger benene over kors. Også kun afslører et lille stykke med bart over strømpen. Strømpens facon viser at det er strømper til hofteholder, ikke selvsiddende. Jeg holder diskret øje med dem, og det lykkes mig at tage et par billeder. Jeg er på ferie og har god tid, så jeg har absolut ikke tænkt mig at forlade stedet før disse kvinder, der må holde frokostpause. Så jeg sidder og nyder min pint god engelsk øl og det dejlige syn. Da de rejser sig efter endt frokost, svinger kvinden med ryggen til mig igen benene over bænken og giver mig igen et kort glimt. Herefter går de småsludrende bort og forsvinder ind i en bygning.

Strømper med hofteholder i London

Strømper med hofteholder i London

Et par dage senere, på samme ferie, sidder jeg på en fortovscafé på West Bank. Pludselig opdager jeg at et par bænke længere fremme sidder en kvinde med selvsiddende strømper. Igen sidder hun med korslagte ben og afslører derfor et lille stykke med bart. Og igen bliver jeg siddende og nyder synet til hun til sidst rejser sig og går.

Selvsiddende strømper i London

Selvsiddende strømper i London

Kvinde i London

Generelt er kvinderne ikke så elegante i England som i Østeuropa. Men de går meget i skørter og er ganske feminine på deres egen måde. Og denne oplevelse viser at kvindeligheden måske går dybere end det umiddelbart ser ud til.

Danmark

Jeg har faktisk haft en oplevelse der minder om ovenstående her i Danmark. Det er mange år siden, en gang i 1980-erne vil jeg tro. Jeg gik en tur på gaden og kom forbi en Fona-forretning. Lige inden for udstillingsvinduet var et skrivebord hvor et ungt par sad og talte med en sælger. Kvinden sad yderst. Hun var iført en nederdel med en høj slids, der viste hendes nylonstrømpe, afslutningen på strømpen, et stykke bart lår og stroppen fra en hofteholder. Jeg kan huske at jeg tænkte at det var som om hun var udstillet i vinduet. Og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvordan hun selv følte det. Om hun slet ikke havde opdaget det, om hun var ligeglad eller om hun var lidt pinligt berørt. Og den videre tanke var om det mon var et hændeligt uheld eller om det var et led i et dominansspil. Om hendes mand var hendes herre og havde planlagt at udstille hende.


2 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Soher, du er en mand med sans for detaljer. Du simpelthen være en livsnyder. *s*

Kommentar af tøseliv

Tak skal du have.
Livsnyder? Ja, det er jeg vel.🙂

Kommentar af sommerherren




Skriv et svar

