Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Alt med måde

Godt nytår og tak for det gamle

Et år er gået. Vi skriver nu 2009. Og da denne blog blev oprettet i januar 2008, er den også ved at være et går gammel. Så det er et godt tidspunkt at se tilbage på året der er gået. På hvad jeg har skrevet, og hvordan det er blevet modtaget.

Jeg synes at jeg har fået en overvældende god modtagelse, i betragtning af at det egentlig er ret begrænset hvad jeg har skrevet. Jeg har også oplevet at blive rykket for at fortsætte skriverierne, hvilket jeg betragter som en stor ros. På det private plan har livet være præget af omvæltninger, op- og nedture. Det skriver jeg ikke så meget om her, blot har det givet sig udtryk i at skriveriet i perioder helt har været indstillet. Jeg ved godt at jeg har en ikke afsluttet novelle, men jeg har ikke været i stemning til at skrive novelle i lang tid. Nu er der lys forude, så på et tidspunkt skal den nok blive afsluttet.

En hård hund?

Og så tilbage til overskriften på dette indlæg. Jeg kan se af kommentarerne at jeg bliver opfattet som en hård hund. En herre som kun de allerstærkeste slavinder vil kunne leve med. Jeg har solet mig lidt i “berømmelsen”, men nu hvor vi går ind i det nye år, er det et godt tidspunkt at rette op på misforståelsen. Intet kunne nemlig være mere forkert.

Gennem året har jeg skrevet om ting som fascinerer mig. Og som kan bruges i et spil om dominans og underkastelse. Jeg har også skrevet en novelle. En historie om en kvinde som prøver at leve en uge som total slavinde. Som rykker en uge ud af sit liv og vælger at bruge den på at udleve en drøm i stedet for at tage til Mallorca.

Hvor det egentlig er gået galt er jeg ikke helt klar over. Om alle I læsere tror at “Slavinde for en uge” beskriver hvordan jeg synes et D/s-forhold skal leves? Det gør den ikke. Novellen beskriver en uges “leg” og har intet at høre med hvordan en hverdag med arbejde, børn, familie, venner osv. kan hænge sammen. Eller om I tror at alle mine feticher altid skal udnyttes fuldt ud så min slavinde sendes på arbejde stærkt korseteret, på tårnhøje stiletter med kyskhedsbælte under den lårkorte nederdel i vinterkulden?

Er det sådan at Sommerherrens slavinder opfattes?

Er det sådan at Sommerherrens slavinder opfattes?

Sommerherren

Jeg opfatter mig som en ansvarlig herre. Hvis en kvinde overlader ansvaret for sit liv til mig, så tager jeg dette ansvar alvorligt. Et sådant ansvar indebærer blandt andet at hendes liv ikke bliver umuligt. Det bliver anderledes end en fri kvindes, meget anderledes, men ikke i en grad eller i et tempo som hun ikke kan holde til.

Jeg har ikke en slavinde i øjeblikket som jeg kan fortælle om. Og jeg kan ikke give nogle faste regler for hvordan jeg vil behandle en ny slavinde. Der er nemlig ikke to mennesker og to situationer der er ens. Jeg vil derfor prøve at skitsere nogle af mine tanker.

Jeg har i årets løb skrevet om mange af mine feticher. De vil naturligvis blive brugt. Måske ikke alle, men en del af dem. Tag nu mit indlæg om høje hæle. Det er spækket med billeder af tårnhøje og sylespidse hæle. Jeg valgte disse billeder for bedst muligt at illustrere hvor smukt det kan være. Og også lidt for at provokere. Sjovt nok var der aldrig nogen der protesterede over at hælene på billedene var for høje. Da jeg nu engang synes at høje hæle er smukke og feminine, vil jeg stadig opdrage min slavinde til at gå med høje hæle. Men jeg vil starte på et niveau som hun er vant til, og så langsomt øge hælhøjden efterhånden som hun bliver bedre til at håndtere dem. På samme måde vil jeg starte med kun at forlange høje hæle i nogle situationer, for så med tiden at øge kravene.

Hæle behøver ikke at være tårnhøje stiletter for at være smukke.

Hæle behøver ikke at være tårnhøje stiletter for at være smukke.

Snakker vi emner som korsetter, kyskhedsbælter, hobble skirts og hvad jeg nu ellers har behandlet, ja så er det alle interessante emner som kan benyttes ved særlige lejligheder, som dominansmiddel og i træningsøjemed. Men det er ikke noget jeg forestiller mig skal være hverdagsbeklædning.

Et sted hvor jeg nok vil stå rimelig fast, er når det drejer sig om kjoler og nederdele. Her er jeg nok mere stejl end de fleste herrer. Til gengæld har jeg ikke noget generelt forbud mod trusser. Det er vigtigt for mig at min slavinde klæder sig feminint. Og det vil for mig sige primært i skørter. Betyder det så at min slavinde skal fryse hele vinteren? Nej, selvfølgelig ikke. Med skørter af varmt stof i en passende længde, varme støvler, lune strømper, et eller flere underskørter og varme trusser skal hun nok holde varmen. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg er også helt klar over at man ikke kan kassere hele hendes garderobe af bukser med ét. Overgangen fra at være buksepige (hvis hun er det når vi starter) til udelukkende at gå i skørter vil være lang og glidende. Og jeg vil naturligvis respektere hvis f.eks. hendes arbejde kræver bukser. Igen er der umuligt at fastsætte regler før man kender den konkrete situation.

Selvfølgelig kan man holde varmen i nederdel

Selvfølgelig kan man holde varmen i nederdel

Tak for din tid

Det blev til et langt indlæg. Jeg er ked af det hvis jeg har frataget dig illusionen om den strenge herre som du drømmer om, men aldrig tør nærme dig. Eller hvis du ikke føler dig så provokeret som du plejer. Jeg har vist lidt mere af personen bag Sommerherren end jeg plejer. Du er stadig meget velkommen til at kommentere mine synspunkter. Jeg lider ikke af den illusion at min måde er den eneste rigtige. Det er bare den måde der passer til mig.

Tak for at du tog dig tid til at læse alt dette.
Soher

28 kommentarer so far
Skriv en kommentar

kære Sohar
Ja, du lyder ind i mellem som en hård hund. Men du har ret.. ikke alt skal leves ud.. og der er ikke en “recept” der passer til alle.

knus
trine*

Kommentar af trine*

Soher…
Har læst din nytårsberetning med både interesse og også glæde……
Jeg har været en af dem der har ladet mig provokere meget, Har genlæst et par af dine tekster og hvis jeg skal være helt ærlig ,kan man godt læse mellem linierne at du ikke er så “slem” som man umiddelbart skulle tro…… Glæder mig til læse dine beretninger og til stadig at lade mig “provokere” en smule…
Nynne

Kommentar af Nynne

Superb Soher…..
Dejligt at høre mere om din person, det er rigtigt man kunne fristes til at tro du var MEGET, MEGET slem…
især den med, at man skal ligge på knæ på ærter…UFF!
Men overdrivelse fremmer som regel forståelsen… så jeg er godt klar over du umuligt, kunne nå alle de gøremål…
Selvom det er slavinden der skal udføre dem, er det jo Herren der har travlt med at udtænke og uddeligere opgaverne… det kan jo sikkert også gå hen og blive en fuldtidsbeskæftigelse, hvis såfremt i så fald;-)
Soher, Tak fordi du “blot” er et menneske!!
Men med en lille djævel i baghovedet *S*….
Din blog har været til støtte og Amoralsk opbakning gennm det sidste år!! Det er dejligt!!
Du ønskes et fantastisk og interessant nytår, ja det gør I alle..
Kh. LegeTøsen

Kommentar af LegeTøsen

Tak skal I have, alle tre. Og mon ikke det skulle lykkes at provokere eller forarge igen i 2009? 😉

Kommentar af sommerherren

Alle er vel inderst inden mennesker – men tak for udredningen. Nyder at læse med hos dig 😉
MissDe

Kommentar af MissDe

Øv, modsat andre kunne jeg godt lide den hårde hund. Men jeg ved jo af erfaring at én ting er fantasien og noget andet virkeligheden….fantasien har ingen begrænsninger *S*

Kommentar af ~laura~

@MissDe
Tak for at du har givet dig til kende. Og jeg følte netop behov for at vise mennesket bag alt det andet. Jeg er glad for at du nyder min blog.
Soher

Kommentar af sommerherren

Kære Laura
Jeg er ked af at fratage dig dine illusioner. 😉
Men som du siger, der er forskel på fantasi og virkelighed.

Du er en af dem der har prøvet noget i virkeligheden. Og jeg er en af dem der har slugt hele din gamle blog, hvor du beskriver hvordan fantasien blev til virkelighed. Så nu må jeg spørge dig: Kunne du have fortsat din slavindetilværelse vinteren igennem og i årene fremover, hvis du havde fået lov? Hvis han nu havde respekteret dine få grænser?
Knus, Soher

Kommentar af sommerherren

Kære Soher,

Sikke et stort spørgsmål, og et af de umulige at svare på, da jeg ikke kan spå om fremtiden. Jeg har før i tiden levet som slavinde i en årrække og med den rette balance af dominans/underkastelse, energiflow, udvikling, kærlighed, empati og fælles og gensidig forståelse, så er svaret ja. Men det ville ikke blive på samme høje plan som livet i de 5 måneder som jeg lige har gennemgået for det kan ingen tåle i det lange løb.

Gav det mening?

Laura

Kommentar af ~laura~

Tak, Laura, for dit svar. Det var ikke et nemt spørgsmål. Dit svar giver faktisk vældig god mening. Du bekræfter mig nemlig i to antagelser. Den ene er at det er muligt at leve et liv med dominans og underkastelse, også i længere tid. Den anden er at hvis regimet er alt for hårdt, så kan man ikke holde til det i længere tid.
Tak igen, Soher.

Kommentar af sommerherren

Bare lige en cadaux til LAURA…
Vildt flot du kan leve under SÅ strenge forhold SÅ længe!
Du er en sand sub af hjertet….. og jeg ved at det absolut ikke er leg for dig!!
Så stærk bliver jeg nok aldrig! SUK!
Tankevækkende og beundringsværdigt…

Til dig Kære Soher!
Du har igen vakt vores interesse, specielt ved at åbne op for dit eget private jeg!! “Ved at give os en ny bid af kagen”
Du er Mester i, at tolke, komme med gode brugbare meninger og råd!! Altid spændende at se, hvad du nu har fundet på….
Tak!
Knus til jer begge
LegeTøsen

Kommentar af LegeTøsen

LEGETØSEN:

Mange tak *S* Og tak til Soher for at få mig til at tænke over tingene *S*

Kommentar af ~laura~

laura.. jeg kan nu også godt lide den hårde hund..*s*

Kommentar af tøseliv

tøseliv! Dejligt at høre fra dig igen. 🙂

Kommentar af sommerherren

SommerHerren…

Interessant indlæg.
Personligt, må jeg tilslutte mig en anden, og sige jeg nu også godt kunne li’ dig som “Hård Hund” ;o)

Men mon ikke det dukker frem igen;O)

Kommentar af sandras74v3

Velkommen tilbage, Sandra. Mon ikke den “hårde hund” dukker op til overfladen ind imellem. 🙂

Soher

Kommentar af sommerherren

En forsinket nytårshilsen herfra. Jeg ønsker dig alt det bedste og takker for korrespondancen tilbage i 2007/2008.

Selv om jeg er “forsvundet” fra nettet, lister jeg med jævne mellemrum herind og læser med. Dette nytårsindlæg, som afspejler et multifacetteret menneske – er kun dejligt.

Mange hilsner
submilla

Kommentar af submilla

Kære submilla

Dejligt at høre fra dig igen. Det glæder mig at du ikke er helt forsvundet. Det glæder mig også at der i det mindste er nogen som synes om mennesket bag Sommerherren. 🙂

Soher

Kommentar af sommerherren

Er du da helt vimmer, Soher!!
Vi er ikke nogen, men mange der synes om mennesket baf´g SommerHerren!!!!!
Jeg gør om nogen!!!!!! Sidder helt med en klump i halsen!!
Jeg er bare så glad, håber ikke jeg bliver skuffet!!
Det virker næsten for godt til, at vare ved…
Jeg kniber mig i armen!!
Sov godt min ven!!
Knus LegeTøsen/ Vulva

Kommentar af LegeTøsen

Tak.

Jeg er sikker på, at vi er mange – som synes om HELE mennesket. I hvert fald den smule, som vi kender til. Der må være meget mere …

Ps. Den sidste bemærkning, må såmænd gerne tolkes som en opfordring 🙂

Kommentar af submilla

Tak i to. Jeg ved det godt. Jeg skulle bare lige benytte lejligheden til at klynke lidt. *S*

@Vulva: Jeg krydser fingre for dig og håber at det varer ved, og at du ikke bliver skuffet. Det er dejligt at høre at du er så glad.

@submilla: Det ønske er nok lidt sværere at efterkomme på bloggen. Hvis du ikke er medlem af Kink Republic, skulle du overveje at melde dig ind. Der kommer min personlighed mere frem i diverse diskussioner og kommentarer.

Soher

Kommentar af sommerherren

HALLOOOOOO… Soher.. hvor hulan bliver du af?!!

Kommentar af tøseliv

siger jeg også……
foråret kommer…
Vi tøser trænger snart til “lidt Sommer-input”!
Hvordan står det til kære Soher??
Det er jo ikke alle der er på KR!! 😉

Kommentar af Vulva

Kære S!!
Håber du har det godt og kommer i “Blogstemning” igen…
Din Blog er både, flot, inspirerende og en opmuntring for en masse!
Elsker novellerne, billederne og alle kommentarene..
KH.

Kommentar af LegeTøsen

Kære LegeTøs

Tak for dine opmuntrende ord. Jeg tror på at jeg nok skal komme i blogstemning igen. Men jeg er inde i en periode hvor dette ikke fylder så meget for mig, og hvor jeg ikke er i stemning til at skrive.

Men mon ikke det kommer igen.
Knus, Soher

Kommentar af sommerherren

Utålmodigt har jeg tjekket din blog en halv snes gange, selv om min feed fortæller mig at der ikke er sket noget. Glæder mig også til du kommer i stemning igen, det er rigtigt spændende at se tingene fra dit perspektiv.

Kommentar af zenoida

Kære zenoida

Tak for din hilsen. Dejligt at møde et nyt bekendskab (for mig i det mindste). En ny blog jeg lige skal have checket ud.

Soher

Kommentar af sommerherren

Nå ja, så kom der lige et indlæg alligevel. *S*

Soher

Kommentar af sommerherren




Skriv et svar

