Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Korsetter
14 december 2008, 21:14
Filed under: korset, påklædning

Nu er det vist ved at være tid til et indlæg igen. Jeg har endnu ikke skrevet om korsetter, så dette skal være en hyldest til korsettet.

Hvidt korset

Hvidt korset

Jeg er meget glad for korsetter. Det er der flere grunde til. For det første er de (som regel) meget smukke. De er ofte meget smukke i sig selv, og de fremhæver de kvindelige former på den smukkeste måde. De fremhæver taljen, hofterne og barmen. De er dermed med til at gøre den kvindelige figur mere kvindelig, det vil sige mere forskellig fra mandens.

Rødt korset snøret i ryggen. Se hvor smukt det sidder sammen med strømperne.

Rødt korset snøret i ryggen. Se hvor smukt det sidder sammen med strømperne.

Korsetteret kvinde i stram kjole

Korsetteret kvinde i stram kjole

En anden smuk egenskab ved korsettet er at skønt det er undertøj, så bliver kvinden der bærer det, også smukkere, selv når hun er påklædt. Hvis det yderste tøj sidder tæt til kroppen, kan man se korsettets virkninger, selv om man ikke kan se korsettet. Taljen bliver smallere, hofter og bagdel fremhæves af den smalle talje. Der er forskel på korsetter, men mange løfter og støtter barmen. Barmen kommer til at virke større og får en smuk kavalergang. Sammen med en nedringet bluse eller kjole kan korsettet give en meget smuk barm, der hæver og sænker sig i takt med at hun trækker vejret. Endelig giver et korset hende en rank og smuk holdning.

Korsetteret kvinde med smuk kavallergang

Korsetteret kvinde med smuk kavallergang

Endnu en smuk korsetteret barm

Endnu en smuk korsetteret barm

Der er også en helt anden grund til at jeg godt kan lide korsetter. Med et korset kan jeg forme min kvindes krop efter mine ønsker. Jeg kan lide at forme min kvinde psykisk, så hun opfylder mine ønsker. Jeg kan lide at styre min kvindes påklædning og personlige pleje, så hendes udseende bliver som jeg ønsker. Med et korset kan jeg også forme hendes krop efter mine ønsker. Det er altså en fortsættelse af processen med at tilpasse min kvinde til mig.

Hvidt korset med rygsnøring

Hvidt korset med rygsnøring

Endelig er der ingen tvivl om at det at bære et stramt korset er udfordrende. Det begrænser hendes evne til at trække vejret og derved til fysiske anstrengelser. Det afstiver hendes ryg og gør hende mindre smidig. Lige som med høje hæle, har skønheden en pris. Den nedsætter friheden og kræver konstant omtanke. Og netop derved er det en konstant påmindelse til min kvinde om at hun ikke er fri, men at hun tilhører mig med hud og hår.

10 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Har fulgt din blog længe længe……og havde elllers lovet mig selv at lade være med at kommentere……. nyder jo at lade mig provokere og provokere det kan du……..
Gad vide hvordan ” din slavindes” krop vil komme til at se ud efter alle dine tiltag????? A la de riges kvinders fødder i det gamle Kina???
Undrer mig bare!!!!!!!!!!!!! smiler lidt provokerende.

Kommentar af nynne

Kære Nynne

Jeg er da glad for at du følger med på min blog. Og endnu mere for at du har givet dig til kende. Hvad sjov er der ved at lade sig provokere hvis man ikke kan svare igen? 🙂

Indsnørrede fødder. God idé. Jeg tror at det skal være et emne til næste indlæg. Og måske en hals forlænget med ringe som kvinderne i visse burmesiske stammer. Nej, jeg er faktisk ikke så slem som jeg lyder. Når jeg skriver så bliver det let ultimativt. Det skal gerne appellere til fantasien og det må gerne provokere. Ellers får jeg jo ingen reaktioner! 🙂

Men egentlig er jeg en ganske fornuftig mand der godt ved at der også er en hverdag. Så det jeg skriver her er idealer, fantasier om du vil, som så skal tilpasses hverdagen for at fungere i virkelighedens verden.

Soher

Kommentar af Sommerherren

Uhm. skønt… hvor er du go´Soher!
Har netop gået og ønsket mig et korset til jul!!!
Det er så flot og man føler sig næsten henkastet til filmen
“Borte med blæsten” eller de gamle westerns!!
Det er da også rigtigt Herren kan fastholde dig i snørene bagpå, hvis du ikke makker ret!!;-)

Legetøsen

Kommentar af LegeTøsen

Soher.. det er ikke overraskende at læse dit syn på korsetter, men alligevel må jeg sige; “gosh”.*s*

Kommentar af trine*

Åh, LegeTøs, jeg håber da at du får dit ønske opfyldt. Hvis du gør, må du endelig lade mig det vide.🙂

Tak, trine*.

Kommentar af sommerherren

Kære Soher!!
Flotte korsetter hos Femme Fatale i Studiestræde, var der i dag!!
Som du jo linker til<3
Jeg skal nok få fingre i et, men det skal bare være det rigtige!
Har også set nogle fantastiske Brynjelignende nogle i læder..
Wau Wau, koster bare mellem 3000 og 4000kr….
Men i stedet for et smykke måske…
En anden butik i Studiestræde, havde ellers nederdelen jeg linkede til dig;-) Funny!!
Kh
LegeTøsen

Kommentar af LegeTøsen

Korsetter…
En af de påklædningsdele jeg holder mest af i denne genre.

Det er en evig påmindelse om, min status. Og på den rigtig fede måde!

Det begrænser min vejrtrækning. Min bevægelsesfrihed og min frihed mentalt i en sådan grad, at det til tider kræver stor koncentration.

Det er en udfordring, fordi det der normalt er nemt at gøre, pludselig kan være svært. prøv f.eks. at sætte slavinden til at gøre rent, i et korset. Det hele bliver pludselig meget mere besværligt og udfordrende. Kampen med iltmanglen gør også, alting skal foregå i rolige kontrolleret bevægelser. Et smukt syn!

Den fysiske lænke er stor, i et korset.
Det er den psykiske også.

Og udsensmæssigt, er det bare smukt smukt smukt, synes jeg. Det fremhæver de helt rigtige steder, og viser kvinder fra hendes bedste sider. Jeg er dog ikke tilhænger af at bliver formet som sådan, da det er vældig usundt. Men til brug ved særlige lejligheder, eller til træning, eller til Herrens fornøjelse… Det er bare mere end ok.

Jeg vil rigtig gerne have korset igen… Og mon ikke jeg får købt mig et på et tidspunkt! Jeg kunne endda finde på at gå med det uden Herrens befaling, fordi det får mig til at føle mig tryg.. på mystisk vis…

Man skal også bare vide, at det skal virkelig passe perfekt. I gamle dage var de også specialsyet til kvinden. For passer de ikke PERFEKT, kan de gøre mere skade end gavn.

Godt nytår!

Kommentar af LilleKvinde

@LegeTøsen

Jeg håber for dig at du får det korset du ønsker dig. Personligt kan jeg bedre lide stofkorsetter end læder. Nok fordi jeg associerer læder med noget dominant og maskulint. Et stofkorset er for mig mere feminint. Men det er bare min idé. Du skal selvfølgelig have hvad du og din herre ønsker.

Kommentar af Sommerherren

@LilleKvinde

Dejligt at høre fra en med erfaring. Det er ikke min tanke at korsettet skal bæres konstant. Ved særlige lejligheder og til træning, som du skriver. Det med at forme er mere ment på det psykologiske plan. Selv om der ikke er tvivl om at formerne ændres mens korsettet bæres.🙂

Kommentar af sommerherren

Endelig er korsettet eller rettere korsetterne, kommet fra England, Vollers Gold Satin Corset
og ASOS Boudoir Midnight Belted Corset..
(i øvrigt fed hjemmeside med meget andet: http://www.asos.com)
Har prøvet korsettet i guld!
Svært at iføre sig alene!!;-)
Fed fornemmelse at have på!!
Svært at kravle med, især når hælene er høje!! Ha ha!
Jeg er ved at vågne op igen…
livet går videre, selvom der sker ting – som gør dig deprimeret!
Købte også en 50´er kjole med strutskørt under…
lige til at cykle i til sommer!! Med og uden korset under…
Kære S!
Du har ret i stof er mindre dominant end læder – tak for rådet!!
Føler mig meget chic & ladylike!!;-)
kram LegeTøsen

Kommentar af LegeTøsen




Skriv et svar

