Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Hobble skirts
20 august 2008, 6:01
Filed under: dominans, hobble skirt, kjole, nederdel

Der var en der spurgte mig hvad hobble skirts er. Det inspirerede mig til et indlæg om dem her.

Hobble skirts er meget stramme nederdele eller kjoler som begrænser bevægelsesfriheden og kun tillader små skridt.

Et uddrag fra ordbogen.com:

hobble verbum <-s, -d, -d, hobbling

Oversættelser

  • Slå op humpe – Drengen humpede ned ad gaden
  • Slå op halte – Begge børn haltede af uvis årsag
  • Slå op gå med besvær – Min gamle far gik med besvær hen til bilen
  • hobble sth » (på et dyr, ofte hest) binde (for-)benene sammen – Han bandt hestens ben stramt sammen
  • hobble sth » [Figurativ] bremse ngt – Oppositionen bremsede regeringens lovforslag

Og et fra Wikipedia:

A hobble skirt (from to hobble = “to limp” is a skirt with a narrow enough hem to significantly impede the wearer’s stride, thus earning its name. A knee-long corset is also used to achieve this effect. A dress consisting of such skirt is called a hobble dress.


Hobble skirt á la 1913

Begrebet hobble skirt opstod omkring 1913 hvor kjolerne blev meget snævre forneden og derved tvang bæreren til at gå med små skridt.

Læder hobble skirt

I dag bruges begrebet mest om S/M-relaterede skørter designet til at begrænse kvindens bevægelsesfrihed. Se det som en slags bondage der tillader bevægelse.

Denim hobble skirt

Hobble skirt og høje sko

Hobble skirt

Hobble skirt

Låsbart Hobble skirt

Bliver det ekstra avanceret, så kan nederdelen låses fast med hængelås, så hun må beholde den på indtil det behager herren at tage den af hende.


Et par links til Youtube:

Fra filmen Funny Girls (historisk scenarie)

Hobble Skirt and Buckle Shoes at the Station

hobbleskirt and high heels

ballet boots an hobbleskirt2


12 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Sidder og funderer lidt over hvornar det nu er at ting går fra at være pirrende og ophidsende og “rigtige” til det direkte modsatte!!!!

Nynne

Kommentar af nynne

@Nynne
Tja, det er jo et godt spørgsmål. Det er jo nok kun dig selv der kan svare på det, da en ting jo sagtens kan være en turn on for nogle og en turn off for andre. Sådan er livet, og det er vel egentlig ikke så galt. 🙂

@LilleKvinde
Jamen velbekomme da. Jeg synes også at de er flotte. Men du har nok ret i af de ikke er så egnede til cykelturen. Der egner kjolen fra tegningen andetsteds sig bedre. Det vil også nok tage lidt tid at komme igennem en marathon.🙂 Men hvem bekymrer sig om at det skulle tage et par minutter at gå ud i køkkenet og hente kaffe til herren?

Sommerherren

Kommentar af Sommerherren

Ingen! Jeg ville i hvert fald ikke bekymre mig!!

Jeg har først nu set de videoer Du har lagt ind fra YouTube!

WOW “Hobble Skirt and Buckle Shoes at the Station”.. Se der er mit mål😉

Kommentar af LilleKvinde

Ja, linkene er lidt “usynlige”. Mulighederne på smartlog er meget primitive, så jeg er på udkig efter er nyt sted.

Det gik lidt stærkt da jeg lavede siden, så jeg fik først set “Hobble Skirt and Buckle Shoes at the Station” rigtigt nu. Jeg kan især godt lide slutningen hvor hun skal skynde sig for at nå toget og hvor hun stiger ind i toget.

Det er altid godt at sætte sig et mål. Så nu må du ud og finde et hobble skirt. Sig til når du har fået et, så kan vi lave et træningsprogram. 😉

Kommentar af Sommerherren

Hehe nynne.. Hvis det behager Herren kan det aldrig blive irriterende😉

Kære SommerHerren,
Tusind tak for tråden her! Det besvarede mit spørgsmål fuldt ud.

Jeg synes nogle af dem er rigtig rigtig flotte! Og sikke en begrænsning man får! man skal i hvert fald ikke planlægge en cykeltur!!

Kommentar af LilleKvinde

Godmorgen SommerHerren,
Hvis Du slytter, håber jeg at Du flytter til et sted hvor det er muligt at få Dine gamle indlæg med. Der er masser af rigtig god læsestof!

Ja, til slut der er hun virkelig elegant, i videoen!

Træningsprogram! Ihh det ville være godt *stort smil*

Kommentar af LilleKvinde

LK

Et af kriterierne for at vælge et nyt sted er at jeg kan flytte de gamle indlæg med. Så du kan være helt rolig.

Kommentar af Sommerherren

Kære SommerHerre!!
Har lige set de små klip på U-Tube!
Meget facinerende, har også set flere, der foreslåes yderligere klip – når man linker ind på en…
Der er også flere film om “stiletter” , dameben i strømper osv..
Der er meget at lære!!!
Puha, min master bor meget højt oppe uden elevator… Jeg bliver helt udmattet ved tanken om de sko og skørter!!!
Kh. LegeTøsen

Kommentar af LegeTøsen

Ja, der er faktisk mange interessante klip. Og ja, klædt sådan kan der godt være langt op til 5. sal (eller hvor han nu bor).

Men selv om der havde været elevator, var det vel rimeligt nok at forbyde sin slavinde at bruge den. Man kan vel ikke forlange at herskaber skal dele elevator med slavinder.😉

Sommerherren

Kommentar af Sommerherren

Vous avez reason … De har ret!!!

Jeg turde ikke skrive etagen, men du er på rette spor…;-)
Første gang jeg var hjemme hos ham i en brandert –
kunne jeg nu godt ha´ brugt elevatoren…
Men en slavinde skal selvfølgelig yde lidt ekstra for, at komme til sin Herre!!!!
Glæder mig faktisk altid til trapperne – det er sværre ned igen -når hælene er for høje, for glatte eller benene skælver efter, at være gået for vildt til den, hvis du forstår!!!;-)
LegeTøsen

Kommentar af LegeTøsen

p.s.
Jeg behøver vist ikke et “Hobble skirt”, har altid gået med bitte små skridt!!!;-)
Til irritation for alle mine lange, høje venner med lange ben!!

Kommentar af LegeTøsen

Jeg er nået dertil, hvor jeg har overvejet, at kaste mig ud i et lille projekt. Nemlig, at sy et hobble skrit. Så vil høre om nogen her evt har kendskab til, hvor man måske kan købe et sy mønster. Skal nemlig sige, at jeg ikke er den store syerske😉

Vil være rigtig glad for nogle oplysninger omkring det. Evt butikker, hvor man også kan købe dem færdig syet ( just in case ), hvis jeg nu mislykkes med min syning.🙂

Kommentar af geisha




Skriv et svar

