Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Et eje en kvinde
17 januar 2008, 5:34
Filed under: dominans, ejerskab, slavinde

trine* skrev i bloggen tøseliv, som desværre er lukket nu, at hun ønskede at føle sig ejet. Det inspirerede mig til at skrive dette indlæg og stille nogle spørgsmål. Jeg har selv en fantasi om at eje en kvinde. Men hvad vil det sige at eje en kvinde? Jeg har ikke prøvet et sådant forhold, men har tænkt meget over det. Jeg er derfor meget interesseret i at høre andres mening.

Derfor et spørgsmål til alle jer læsere.
m-kvinde: Ønsker du at føle dig ejet? Er du allerede ejet? Hvis ja, hvad ville få dig til at føle dig ejet?
S-mænd: Ønsker du at eje en kvinde? Ejer du allerede en? Hvis ja, hvordan ville du gøre / gør du i praksis.

Mine tanker
Jeg har selvfølgelig selv gjort mig nogle tanker, som jeg vil prøve at komme med her. Jeg meget gerne høre din mening om dem.

En mulighed er at indføre regler som kvinden skal overholde. Det mest nærliggende er regler for påklædning, som jeg har skrevet om tidligere. Det kan også være ting hun skal bede om tilladelse til, f.eks. ryge, gå på toilettet, sætte sig ned i Herrens nærvær, lege med sig selv.

Der kan være ting hun skal ændre i sin opførsel. F.eks. holde op med at bande eller opføre sig mere som en dame. Der kan være krav bare med det formål “vise hvem der bestemmer”. F.eks. forbud mod at sidde ned i bussen eller påbud om at løfte op i kjolen når hun sætter sig (i bestemte situationer).

En anden mulighed er at hun skal lære at adlyde enhver ordre omgående. F.eks. lave kaffe til Herren på forlangende, selv om hun måske var midt i noget andet. Eller knappe en ekstra knap op i sin bluse. Eller gå ud på toilettet og tage trusserne af ved en fest.

Der kan også være tale om opgaver der skal udføres. F.eks. regelmæssig jogging eller workout så hun kan holde sig i form for sin herre. Eller huslige opgaver der skal klares.

Der er også den traditionelle om at hun altid skal stå til rådighed sexuelt. At Herren har ret til at benytte sig af hende når og hvor han vil. En pirrende tanke, og også en regel man kan indføre i praksis. Det kræver dog en ansvarlig Herre, der ikke benytter sig af sin ret midt på hovedgaden eller når hun er ved at komme for sent på arbejde. I mange forhold vil sund fornuft begrænse Herrens ret så meget, at den vil være mere symbolsk end reel. Men en pirrende tanke alligevel.

En side af ejerskabet kan også være at Herrens ønsker går forud for tøsens. Hvis Herren ønsker at se kvinden i korset og høje hæle, ja så er det hvad hun har på, også selv om det er ubekvemt og upraktisk. Hvis hun vil i skoven og han til fodbold, ja så tager de til fodbold. Det er Herren der styrer fjernbetjeningen til fjernsynet.

Herren kan også tage beslutninger uden at spørge. F.eks. bestille mad for hende på en restaurant. Lægge hendes tøj frem når de skal i byen. Beslutte hvad de skal lave i weekenden.

Modsat kan der være beslutninger som hun ikke må tage uden at spørge først. Sige ja til en middagsinvitation, købe tøj uden hans godkendelse.

Sin ejendom kan man naturligvis låne ud. Derfor har Herren ret til at låne sin ejendom (kvinden) ud til en anden Herre. Naturligvis under kontrollerede forhold.

Endelig skal det tilføjes at ens ejendom passer man jo på. Det er i et sådant forhold Herrens ansvar at kvinden ikke lider skade under hans ejerskab. Fysisk, psykisk, socialt, økonomisk osv. Dette må en Herre altid tænke på når han indfører regler eller kræver sin ret. Jo mere magt en kvinde har overladt til sin Herre, jo tungere hviler dette ansvar.

Hvad mener du?
Dette var en masse små eksempler. Hvad mener du det indebærer at eje en kvinde?


22 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Først til dit spørgsmål som m-kvinde:
Fantasien om at være ejet, og have (som det du har beskrevet) et mildt 24/7 forhold, tænder et lys i mig. Jeg kan sagtens forestille mig selv være ejet, og jeg kunne til en vis grænse ønske det.
Tilbage til virkligheden: jeg er for stædig, egenrådig og selvstændig til at kunne ejes. Min personlighed og mine instinkter forbyder mig at kunne indgå et sådan forhold.

– Det er utroligt svært at forklare, men håber det jeg skriver giver en hvis mening.

Conception

PS. På en måde er jeg jo ejet. Min mand ejer jo både min krop og følelser😉

Kommentar af Conception

Som hørende i den maskiline del af din målgruppe må jeg tilstå at det at eje et andet menneske ikke er mig, slaveriet er ophørt, nu om dage er det kun Told & Skat der kan eje en😉

Dine foreslag til regler må absolut være i den mildere ende af genren, og være i den katagori som jeg vil kalde hygge eje, ideer til regler for et 24/7 er der masser af, og ofte langt mere vidtrækkende.

Nå nok om det, min holdning.. åhh Jeg mener bestemt at man ikkek an eje et andet menneske, måske som RPG, men irl kan du ikke, og det derfor vil være et forlorent spil om opgaver, magt og prestige. Hvad er formålet med at eje et andet menneske? At man føler sig lidt som gud og kan kontrollere dette væsens adfærd som man vil? Er det fedt at eje en uselvstændig ting, som modparten bliver hen ad vejen? Optakten kan være spændende og en udfordring, men hvad så når han/hun er helt som man gerne vil have det? Hvor er udfordringen så henne? Hvor er spillet? Det er slut, for så er ens kvinde jo perfekt.

Min personlige holdning er klart en afstandstagen til konceptet med 24/7

Att

Kommentar af Attila

@ Conception

Pudsigt.. Din begrundelse for IKKE at kunne ejes… er netop MIN begrundelse for at ønske det.. Stædig, egenrådig og selvstændig er de ord jeg vil beskrive mig selv med.
Alt hvad jeg har lært og vokset op med, går imod tanken om et 24/7 forhold.
Men mine instinkter og personlighed kræver netop det.

Hvad er forklaringen på dette?

Kommentar af tøseliv

Oprør? Og dog. Det er et ord man forbinder med teen-agere.
Er det en teen-ager gemt i dig Trine?😉

Jeg vil lige have lov til at nævne, hvor rart det er at du stadig kommentere, selvom du har lukket din blog.

Kommentar af Conception

Jeg er læser af din blog, men falder ikke indenfor nogle af de ønskede kategorier.

Holdningsmæssigt mener jeg at BDSM er (eller bør være) en leg mellem to ligeværdige mennesker. Jeg mener som Attila heller ikke at man skal genindføre slaveriet. Men jeg læser nu også ud af dine ord at du mere snakker om et symbolsk ejerskab end et reelt.

Med hensyn til konkrete tips og trick, må jeg hellere overlade det til mere erfarne læsere.

Kommentar af Mørk Sjæl

Først tak til jer alle for jeres bemærkninger. Det er altid givtigt at høre andres mening. Især når man er på lidt dybt vand, som jeg er her.

Jeg ved selvfølgelig at der ikke er tale om et juridisk ejerskab, altså egentligt slaveri. Der er naturligvis tale om en leg. Men en langvarig leg, som trine siger. Det langvarige giver den i mine øjne en særlig alvor. Legen vil hele tiden ligge i baghovedet og være med til at forsøde samlivet. Det er i hvert fald min teori, jeg har som nævnt ikke prøvet det selv.

At der er tale om forholdsvis milde regler, skyldes netop at det skal være muligt at have en hverdag ved siden af. Og reglerne kan jo altid strammes op når man lærer hinanden bedre at kende.

@Attila
Hvad formålet er? Tja, jeg kan ikke rigtig sige hvorfor, men det tiltaler mig. Måske fordi det er så forbudt, jeg ved det ikke. Hvorfor tiltaler det nogen af os at tilføje andre smerte? Det kan jeg heller ikke svare på.

En ting er dog sikkert. Jeg ønsker ikke at “eje” en uselvstændig “ting”. Jeg ønsker en intelligent kvinde som er helt bevidst om hvad hun foretager sig. Og som har ønsket om at blive ejet. Måske har du ret i at det bliver kedeligt med tiden, jeg ved det ikke.

@Mørk Sjæl
Du har helt ret i at jeg taler om et symbolsk ejerskab. Et forhold som indgås mellem to ligeværdige mennesker. Hvor den ene bevidst afgiver alle rettigheder til den anden i fuld tillid til at denne forvalter disse rettigheder forsvarligt. Og med fuld mulighed for at tilbagekalde disse rettigheder.

Jo, jeg drømmer om ægte 24/7. Om jeg kan og vil gennemføre det er en anden sag. Men hvad er “ægte 24/7”? Det eneste krav er vel at det er et forhold der løber kontinuerligt. Om det er strengt eller mildt er vel uden betydning. Blot det passer til de involverede mennesker.

@trine (tøseliv)
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

@Conception
Jeg kan godt følge dig. Da jeg flyttede sammen med min kæreste, havde vi planlagt et 24/7 forhold. Men vi måtte hurtigt opgive fordi vores temperamenter ikke passede til det. Vi leger så bare i kortere perioder. Men derfor kan jeg jo godt fantasere om det.

Kommentar af SommerHerren

Kære SommerHerre

Jeg er.. helt overraskende*g*.. fuldstændig uenig med Attila og Mørk Sjæl.

Naturligvis er slaveriet ophørt..og heldigvis for det.
I et 24/7 forhold eksistere ejerskabet i en anden form. Her overgiver et menneske et andet menneske retten til at beslutte alt og tillade sig alt. Et menneske man stoler 100% på.. at han eller hun vil een det bedste.
Den eneste måde man kan “slippe” ud af forholdet igen, er hvis man bruger sin ret til at sige farvel. Det er alt eller intet!

Vi kan godt kalde det en leg.. men en leg med konsekvenser for mere end det, der foregår bag soveværelsesdøren. En langstrakt leg.

Jeg ser det fra m’siden.. og jeg kan ikke beskrive hvad der driver en S’er.

Det er ikke et spørgsmål om rigtigt og forkert.. blot en variant af hvad Mørk Sjæl og Attila tænder på.
Nogen tænder på (en gang ugentligt, måske) at tampe søm gennem deres sub’s kønsorganer.. det har jeg personligt svært ved at se fornøjelsen i. Men det er altså også en del af denne verden.

Tips osv. overlader jeg til de erfarne.. men SommerHerre.. du har fat om det rigtige.. tror jeg..*g*

Kommentar af tøseliv

@tøseliv

Jeg siger ikke hvad der er rigtigt eller forkert. Det skal jeg slet ikke begynde at gøre mig til sommer over – sålænge det er consensual (hvad hedder det lige på dansk?).

Men jeg er nu ikke helt sikker på at SommerHerren virkelig drømmer om ægte 24/7… mon ikke det nærmere er en mild version af det?

Kommentar af Mørk Sjæl

@ Conception

Jeg kom lidt let over min kommentar til din kommentar..*g*

Mener faktisk at det er noget jeg slås med.. min opdragelse.. At jeg gerne vil blive bedre til underkastelsen..overdragelsen af ansvaret.
Jeg ønsker ikke oprør – men derimod overgivelse.

Kommentar af tøseliv

@ Conception

Tja.. så er jeg en ualmindelig strukturet og ansvarlig teenager..*s*

Kommentar af tøseliv

God søndag🙂
Dejligt at læse med her!
Som svar på et af Dine spørgsmål, som JEG kan svare på. Jeg har været ejet. Og vil gerne ejes igen.

Det er naturligvis et must, at der er dyb realitet, kærlighed, respekt og ydmyghed fra begge parter. Gennemført! Når det er sagt…

Fysisk eje mig, nej, det er der ingen der kan. Han kan sætte sit præg på mig i form af mærkning, ring på fingeren, halsbånd om halsen, hvad end det måtte være. Men jeg er selvstændig erhvervsdrivende, har børn, et liv osv osv som jeg agter at fortsætte med at deltage i, på mine premisser. men jeg kan ejes indvendig, (det største for mig)og til dels udvendig.

De små eksempler Du kommer med, er faktisk ting der ligger mig ganske naturligt når jeg er ejet og elsket. Lave kaffe, befalet påklædning, og altid tilgængelig når det ønskes. Det er naturligt for mig at gøre som HAN ønsker jeg skal, NÅR jeg skal, og HVORDAN det skal udføres. Det være sig.. kaffe… Påklædning.. Bevægelser, opførsel og meget meget andet.

Det er ganske få ting jeg har skulle bede om tilladelse til, sådan generelt. Jeg har fået stillet opgaver, hvor jeg pludselig skulle bede om, at tilfrredsstille mig selv. Men der har aldrig været distrektioner som fast inventar.

Opførsel.. Jeg kunne f.eks. aldrig finde på at være på tværs, når jeg er ude med Ham, med mindre det er det der er meningen. Derhjemme, bag de 4 vægge, kunne jeg være oprørst og stædig, og der er ikke nogle der skal tvivle på, at Han fik, og kommende (forhåbentlig) får, kamp til stregen!!!

Herrens ønsker går altid forud for mine. Sådan er det bare. Det er Ham det hele handler om. Hans glæde. Hans tilfredsstillelse, og deraf kommer min ganske automatisk. Spørg mig ikke hvordan det virker, det ved jeg ikke. Men det virker her…. stærkt endda!

Jeg kunne ytre ønsker.. men ikke nødvendigvis fik disse ønsker lov at komme ud i live.

Samtidig, skal det nævnes, at jeg har behov, og disse behov skal stimuleres. Så det kan godt være det lyder som om jeg kaster mig på knæ og gør aaaalt hvad der ønskes i een uendelighed. Det gør jeg ikke. jeg skal plejes nøjagtig ligesom Han skal, blot på en anden måde. Han skal være ydmyg, ligesom jeg er, blot på en anden måde.

Blot et par tanker.. Vil læse videre på Din blog.

LK

Kommentar af LilleKvinde

Lillekvinden…

Du er en kvinde med ordet i din magt..*s*

Kommentar af tøseliv

@LilleKvinde

Dejligt at have dig med her! Og tak for din lange beskrivelse. Du har formuleret nogle synspunkter som jeg absolut deler, selv om det måske ikke helt fremgik af mit indlæg. Kærlighed, respekt, at ejerskabet er indvendigt, at det naturligvis skal respektere kvindens liv med arbejde, børn m.v.

Også tak for dine små glimt af hvordan det har været for dig at være ejet. Og understregningen af at slavinden også skal plejes. Dit svar vil hjælpe mig hvis jeg på et tidspunkt kaster mig ud i et 24/7 forhold.

Kommentar af SommerHerren

Go’aften🙂

Jeg fik lyst til, også at bidrage med et par ord hér. Ikke at jeg kan tilføje så meget nyt, men jeg går netop selv og gør mig en del tanker omkring et såkaldt 24/7 forhold.

I mine tanker, handler det meget om ydmyghed (gældende for begge parter)- respekt og forståelse for arbejdsliv, familiære og sociale forpligtelser osv.

Det handler også om gensidighed i omsorgen, rummeligheden, tilliden og kærligheden. Jeg tror på, at fungerer de sider af forholdet, kan en form for 24/7 udmærket lade sig gøre.

Begrebet 24/7 – er vel heller ikke andet og mere, end hvad vi hver især putter i tidsrammmen? Jeg mener, hvis man bærer et halsbånd, en tatovering, en piercing eller lignende i alle døgnets timer, i minimum en uge – er det vel også en form for 24/7? Hvis den submissive, ved hvert eneste fælles måltid, pænt afventer et velbekomme før måltidet indtages – da er det vel også 24/7? Der behøves, strengt taget, ikke fyldes mere i før det kan betegnes som værende et 24/7 forhold – eller?

Det forhold jeg ønsker mig (så vidt jeg da er kommet frem til for nuværende) indeholder helt klart elementer af 24/7 dominans/submission. Jeg forestiller mig blot, at min partner og jeg – sammen opstiller rammerne. Det virkeligt svære, er at finde partneren, som modsvarer ens lyster og behov. Der er så ufattelig mange ting og følelser som skal fungere og være til stede imellem to mennesker, før drømmen kan realiseres.

Kommentar af Submilla

Hey tøseliv, mange tak for kompliment🙂

Jeg var omkring din egen blog, men fandt den lukket ned. Ærgerligt, at jeg ikke kan finde medsøstre i blog-land. Jeg ville frygtelg gerne have delt tanker og udvekslet meninger med DIG – og andre af mit eget køn.

Vh
submilla

Kommentar af Submilla

Submilla, der er flere piger/kvinder, der blogger indenfor samme emne.. prøv f.eks. at kigge på de blogs jeg linker til fra min blog…

Kommentar af Mørk Sjæl

MS

Tak, jeg har netop bladret igennem dine links og fundet, at jeg ikke er alene kvinde i bdsm-blog-land🙂

Vh
submilla

Kommentar af Submilla

Submilla..

kloge ord..*s*

Kommentar af tøseliv

@submilla

Du er inde på noget væsentligt her. 24/7 er netop ikke mere end vi selv ønsker at gøre det til. At man i fællesskab har defineret det forhold som man ønsker, og så udlever det. 24/7 opfattes ofte som den totale magtoverdragelse. Og derfor er der også mange der er bange for 24/7. Nå vi i denne sammenhæng taler om 24/7, taler vi naturligvis om dominans. Men jeg mener at det står enhver frit, at vælge det niveau af dominans, som man ønsker at leve 24/7.

For mig er det vigtige ved 24/7 at der er en konstant påmindelse om dominansen og underkastelsen. Det kan fint være de ting du nævner. Eller det kan være mere. Eller noget helt andet. Helt afhængigt af hvad man ønsker. Jeg synes at det er vigtigt at alle finder den rette hylde. Man skal ikke hænge sig i etiketter, som 24/7, eller spekulere på om ens forhold nu er “rigtigt”. Hvis det fungerer for dig, så er det rigtigt.

Og du har helt ret i at det er ufattelig svært at finde den partner som netop har de samme ønsker som en selv. Som i så mange andre af livets forhold, kan man blive nødt til at gå på kompromis.

SommerHerren

Kommentar af SommerHerren

Jeg er ejet. Men jeg er ikke slavinde.

..og nu vil jeg læse videre på denne blog og nyde at møde ligesindede også her🙂

Kommentar af eden

Hej eden

Velkommen til. Ejet, men ikke slavinde? Nu må jeg læse din blog for at se hvad du så er. 🙂

Sommerherren

Kommentar af Sommerherren

Ja det må jeg også SommerHerren😉

Kommentar af LilleKvinde




Skriv et svar

