Sommerherrens blog om dominans og underkastelse


Påklædning
12 januar 2008, 1:36
Filed under: dominans, kjole, nederdel, påklædning

En ting jeg lægger vægt på med hensyn til min kvinde er hendes påklædning. Jeg ønsker at hun klæder sig feminint. Der er flere grunde til dette. Jeg kan godt lide at man kan se forskel på kønnene. Specielt i et D/s eller DD forhold synes jeg at der er vigtigt også i udseendet at markere en forskel. Ved at stille krav til min kvindes påklædning kan jeg også give hende en konstant påmindelse om at hun er under min kontrol. At hun ikke er sin egen herre.

Der er flere elementer i det at klæde sig feminint. For mig er det vigtigste element at hun er i kjole eller nederdel. Der er også andre elementer som f.eks. højhælede sko eller nylonstrømper. Jeg vil komme nærmere ind på disse i andre indlæg senere. I dette indlæg vil jeg koncentrere mig om kjoler/nederdele.

I vores kultur har en synlig forskel gennem kønnene gennem århundreder været at kvinder gik med skørter, mens mænd gik med bukser. Moden har skiftet gevaldigt, men princippet har været det samme. Først omkring 1970 skiftede billedet totalt, og skørterne forsvandt næsten helt ud af billedet. Heldigvis er de kommet tilbage igen, omend i langt mindre grad end førhen. Nu er det da heldigvis acceptabelt for en kvinde at gå i kjole eller nederdel i de fleste sammenhænge, omend det ikke er særlig almindeligt. Der er stadig en tendens til at kjoler og nederdele er til fest eller varme sommerdage. Der er mange ting man ifølge den almindelige mening “ikke kan gøre” iført nederdel eller kjole. Det mener jeg er noget sludder. Jeg vil påstå at der er få ting man ikke kan gøre iført nederdel eller kjole. Jeg mener også sagtens at man kan gå i nederdel om vinteren. Selvfølgelig ikke en kort sommernederdel med bare ben eller nylonstrømper og små sko. Men en varm halv- eller hellang nederdel med et underskørt under sammen med støvler og lune strømper. Jeg har selvsagt ikke selv prøvet, men ud fra kvinders udtalelser og almindelig sund fornuft er jeg overbevist om at en nederdel kan være varmere end et par bukser.

For at vende tilbage til forestillingerne bringer jeg her et nogle billeder af kvinder iført nederdel i situationer hvor det ifølge manges mening “ikke kan lade sig gøre”.

Kvinde i kjole på cykel

Kvinde i kjole på cykel

Havearbejde i nederdel

Havearbejde i nederdel

 

Løber i nederdel

Jogging i nederdel

 

Tennisspiller i nederdel

Sport i skørter

 

Nederdel i snevejr

Nederdel i snevejr

 

Til slut vil jeg da lige nævne, at i et D/s forhold kan en Herre naturligvis beordre sin kvinde i en hvilken som helst påklædning i en hvilken som helst situation, så længe det ikke går ud over hendes fysiske eller psykiske helbred. Så Herren har alle rettigheder til at bestemme kvindens påklædning ud fra egne ønsker. Men en ansvarlig Herre bruger dette som en del af legen og sørger for at permanente regler er rimelige.

6 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Jeg foretrækker også helt klart skørter til kvinder. Det hænger vist både sammen med det feminine aspekt og med “lettere tilgængelighed” 😉

kh MS.

PS. Dejligt med endnu en bdsm-blog 🙂

Kommentar af Mørk Sjæl

Tak for din kommentar, Mørk Sjæl. Rart at vide at der er andre der har det på samme måde. Selv om tøseliv’s indlæg fortæller at de fleste Herrer åbenbart har samme indstilling. Naturligvis, var jeg lige ved at skrive. *S*

Og tak for velkomsten.

Kommentar af SommerHerren

Kære SommerHerre

Jeg er den udprægede cowboybuksepige. Er nærmest født i et par*g*..
Da jeg blev voksen begyndte jeg at gå i nederdele – som du skriver – til fest og på varme sommerdage. Men som nyudsprungen sub fandt jeg hurtigt ud af at nederdele/kjoler er et must for alle Herrer. Og det er et krav som kan give mig spekulationer. Men jeg bøjer mig for det og glæder mig til de varmere dage igen*s*.
Men når jeg hopper i mine cowboybukser er jeg “hjemme”.. det gør jeg nemlig som Herreløs. Man skal nyde de positive sider af situationen*g*

Kommentar af tøseliv

Pudsigt…jeg er så den “fødte” skørtepige. Føler mig allerbedst tilpas i nederdele/kjoler, gerne lange og gerne trusseløs, hvilket ikke passer sig så godt i arbejdsmæssige situationer. Jeg bryder mig absolut ikke om at ha et par snærende cowboybukser på… føler mig mindre feminin og mere begrænset. Desværre kan min kæreste godt lide en kvinderøv i stramme cowboybukser…

Modsat Trine smider jeg næsten altid bukserne derhjemme og hopper i et langt skørt…

Kommentar af Forvirret Femininum

Hvor morsomt. Den ene vil helst gå i bukser, men hendes Herre(r) vil have hende i skørter. Den anden vil helst gå i skørter, men hendes kæreste kan lide hende i stramme bukser. *S*
Ak ja, livet er ikke nemt. *S*

tøseliv:
Du er lige som jeg selv opvokset i en tid hvor cowboybukser var det eneste man kunne gå i. Pige eller dreng. Måske er det derfor jeg lægger så meget vægt på nederdel/kjole i dag. Jeg er grundigt træt af cowboybukser! *S*

Som Herre kan det være en fordel med en tøs der foretrækker bukser, men accepterer Herrens ret til at bestemme. Det gør at man kan give tøsen en følelse af at være under kontrol ved hjælp af hendes påklædning alene. Og give Herren en følelse af at have kontrollen.

FF:
Dejligt at høre at der stadig findes skørtepiger.

Kommentar af SommerHerren

Tilføjelse til Forvirret Femininum:
Det at du er skørtepige, gør naturligvis ikke at du ikke kan domineres gennem påklædningen. Der er masser at spille på, f.eks. kjolelængden, høje hæle, korsetter osv. Emner jeg nok vil tage op senere.

Kommentar af SommerHerren




Skriv et svar

